Autobus został zaprezentowany w 2019 roku, podczas Światowego Szczytu Transportu Publicznego UITP w stolicy Szwecji Sztokholmie i szybko zaskarbił sobie sympatię wielu miejskich przewoźników w Europie. Firma Solaris dostarczyła już łącznie ponad 370 pojazdów napędzanych ogniwem paliwowym do ponad 30 miast w Europie, a kolejne 500 jest w trakcie realizacji.
Autobus wyposażony jest w pięć butli umieszczonych na dachu, które mogą pomieścić aż 37,5 kg wodoru. Testowany model ma niskopodłogową konstrukcję i szerokie wejścia, które ułatwiają wsiadanie. Wodorowy Solaris może mieć 37 miejsc siedzących.
– Testujemy różne rozwiązania, aby podjąć świadomą decyzję, która najlepiej odpowie na potrzeby transportu miejskiego we Wrocławiu. Czyste powietrze, cicha i bezpieczna komunikacja to coś, na co zasługujemy wszyscy. Jestem przekonany, że nasze dzisiejsze działania przybliżają Wrocław do tej wizji. Zapraszam do bliższego poznania naszego nowego autobusu – mówi Witold Woźny, prezes MPK.
To już trzeci autobus tego typu testowany przez MPK. Po wrocławskich ulicach sprawdzały się w boju Nesobus i Arthur Bus H2 Zero.