– Chcemy zebrać możliwie najbardziej obszerną wiedzę na temat funkcjonowania tego autobusu w realiach naszego miasta. Pozyskane parametry eksploatacyjne zostaną poddane szczegółowej analizie. Wszystko po to, aby możliwie najlepiej przygotować się do planowanego zakupu tego typu pojazdów – mówi Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.
Wrocławianie będą mogli korzystać z usług Arthur Busa do końca października. Autobus będzie kursował na różnych liniach, pierwszego dnia 3 października pojawi się na trasie linii 142. – Bardzo nam zależy nie tylko na opinii fachowców, ale również użytkowników. Będziemy wdzięczni za wszystkie uwagi, którymi zechcą się z nami podzielić wrocławianie, którzy skorzystają z testowanego pojazdu – dodaje Woźny.
Arthur Bus H2 Zero to nowoczesny autobus zasilany ogniwami paliwowymi, które pozwalają na przejechanie do 350 km na jednym tankowaniu wodoru. Pojazd zużywa mniej niż 6 kg wodoru na 100 km, co czyni go nie tylko oszczędnym, ale przede wszystkim przyjaznym dla środowiska. Wyposażony w klimatyzację, niskopodłogową konstrukcję oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach. Testowany autobus, w swojej krótszej wersji, może jednorazowo przewieźć 78 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących.
– Po zakończeniu testów będzie można określić rzeczywiste przebiegi, jakie nasz pojazd może wykonać we Wrocławiu na jednym tankowaniu. Kierowcy będą mieć możliwość zapoznania się z nowoczesną technologią wodorową i dowiedzieć się, jak codzienna obsługa tego typu pojazdów różni się od obsługi innych autobusów. Przekazany do MPK Wrocław pojazd demonstracyjny ARTHUR H2 BUA jest polskiej produkcji, powstał w zakładzie produkcyjnym firmy w Lublinie. Pojazd porusza się bezemisyjnie i cicho, a kierowca jest wspomagany systemami poprawiającymi bezpieczeństwo i komfort pracy – informuje Maciej Sylwanowicz, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Arthur Bus.
Arthur Bus H2 Zero to pojazd, który nie emituje spalin, dzięki czemu jego eksploatacja przyczynia się do poprawy jakości powietrza w mieście. Autobus jest wyposażony w nowoczesne systemy technologiczne, takie jak ogniwa wodorowe o mocy 70 kW oraz silniki trakcyjne o mocy 2x125 kW. Dodatkowo autobus posiada baterie trakcyjne. Autobus Arthur Bus H2 Zero został zaprezentowany po raz pierwszy szerokiej publiczności podczas targów BUS2BUS w Niemczech i od tamtej pory przeszedł szereg testów homologacyjnych. Firma Arthur Bus, choć ma siedzibę w Niemczech, prowadzi działalność produkcyjną w Polsce. Z napędem wodorowym związane są obecnie największe nadzieje w kontekście tworzenia zrównoważonego, ekologicznego i zeroemisyjnego transportu publicznego. Jest to również stały element strategii rozwojowej MPK Wrocław.
– Możliwość korzystania z takich pojazdów wymaga przygotowania odpowiedniej infrastruktury związanej z dystrybucją paliwa oraz ich bieżącą eksploatacją. MPK Wrocław prowadzi obecnie intensywne przygotowania do możliwości użytkowania takich pojazdów w możliwie krótkiej perspektywie czasowej, prowadząc jednocześnie intensywne testy różnych pojazdów oferowanych na rynku. Po zakończeniu testów autobusu Arthur Bus planowane są kolejne testy wodorowców innych producentów – podsumowuje Witold Woźny.