Wrocławski przewoźnik wybrał projektantów dokumentacji dla trzech nowych zadań. Projekty w sumie będą kosztować ponad 660 tys. zł.
Największym zadaniem będzie remont torowiska tramwajowego na ulicy Trzebnickiej. Blisko 400 metrów torowiska, na jednej z dwóch głównych ulic Kleczkowa jest z bardzo złym stanie technicznym i wymaga pilnej interwencji. Dokumentacja ma być gotowa w pierwszym kwartale przyszłego roku. W tym wypadku, jeśli to będzie możliwe, MPK chce skoordynować prace z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta, który w kolei nadzoruje projekt przebudowy mostów Trzebnickiego. Te ponad 100-letnie przeprawy nad Odrą są przedłużeniem trasy komunikacyjnej w kierunku północnych osiedli Wrocławia i też wymagają interwencji inżynierskich.
– Trwa przygotowywanie projektu na przebudowę mostów Trzebnickich. Wykonawca obecnie czeka na ostatnie niezbędne uzgodnienia, w tym pozwolenie wodnoprawne. Dokumentacja projektowa powinna być gotowa na przełomie roku. Całkowity koszt to blisko 880 tysięcy złotych – mówi Tomasz Jankowski ze ZDiUM.
Przy ulicy Trzebnickiej planowana jest także budowa nowej drogi dla rowerów, ale to już zupełnie inne zadanie.
Wcześniej, bo w tym roku, MPK zajmie się w tym rejonie przebudową torowiska na pl. Powstańców Wielkopolskich przy skrzyżowaniu z ul. Trzebnicką. Na Nadodrzu będą także prowadzone prace przy rozjeździe tramwajowym na ul. Słowiańskiej.
Kolejne ważne z punktu widzenia komunikacyjnego miejsca we Wrocławiu, które czeka remont torowisk to skrzyżowanie ulicy Borowskiej i Glinianej. Tędy jeździ największa liczba tramwajów na Gaj i Tarnogaj.
Następnym miejscem będzie bardzo ważne skrzyżowanie ulicy Traugutta i Krasińskiego obsługujące trasy na Księże Małe, Sępolno i Biskupin. W tych przypadkach dokumentacja projektowa powinna być gotowa jeszcze w tym roku.