Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

MPK planuje zakup kolejnych 21 elektrycznych autobusów. Mają kursować na lotnisko na liniach 106 i 129, gdzie przewoźnik planuje wybudować bramownice do ładowania pojazdów.

Autobus linii K w wersji elektrycznej

MPK zamierza kupić 9 przegubowych autobusów elektrycznych (w ramach zamówienia podstawowego i 12 krótszych, tzw. solo (w ramach opcji). Właśnie otwarte zostały oferty w przetargu na to wielkie i kosztowne zadanie. Elektryki dla Wrocławia chcą dostarczyć trzy firmy: Solaris, Irizar i Daimler Buses. Najtańszą ofertę złożył Solaris (całość zamówienia - 77,379 milionów złotych, z czego 39,741 mln zł za zamówienie podstawowe).

– Przetarg obejmuje także dostawę nowoczesnej infrastruktury ładowania, w tym dwóch ładowarek pantografowych, ładowarki mobilnej oraz bramownicy. Prawo opcji może rozszerzyć ten zakres o 12 kolejnych mobilnych ładowarek plug-in o mocy minimum 60 kW oraz jedną pantografową ładowarkę na lotnisku – mówi Witold Woźny, prezes MPK.

Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu 24 miesięcy, a pierwsze elektryczne przegubowce pojawią się na ulicach Wrocławia już 18 miesięcy po zawarciu umowy. Wraz z dostawą pierwszego autobusu przegubowego ma również nastąpić dostawa i uruchomienie wszystkich ładowarek.

Nowe autobusy mają zostać zakupione dzięki dofinansowaniu z programu Zielony Transport Publiczny. To kolejny krok w stronę zielonego transportu publicznego, który nie tylko zmniejszy emisję spalin, ale także poprawi komfort podróży pasażerów.

Od miesięcy po Wrocławiu jeżdżą już Mercedesy e-Citaro, obsługujące pierwszą w pełni zelektryfikowaną linię K jeżdżącą na trasie Kamieńskiego - Gaj.

Źródła: MPK Wrocław