Oferta Solarisa to 87 416 100 zł, Mercedes chciałby za swoje pojazdy 92 336 100 zł, natomiast Man 108 081 330 zł. Teraz prowadzona jest analiza formalna złożonych propozycji przez producentów taboru.
W planie miejskiego przewoźnika jest zakup: 19 autobusów klasy MAXI - solo oraz 21 autobusów klasy MEGA, przegubowych. W opcji kupna jest nawet kolejne 160 pojazdów. Autobusy będą spalinowe. Zakupy pojazdów z silnikami diesla to efekt zmiany przepisów. Od przyszłego roku miejscy przewoźnicy będą musieli kupować wyłącznie niskoemisyjne pojazdy, dlatego MPK Wrocław odmładza teraz swoją spalinową flotę. To ostatni moment. Będą to autobusy fabrycznie nowe, niskopodłogowe, klimatyzowane i oczywiście dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
– To pewny i niezależny środek transportu w sytuacjach kryzysowych podczas awarii prądu, cyberataków czy powodzi. To gwarancja, że komunikacja miejska działa zawsze, nawet gdy sieć energetyczna zawodzi – wyjaśnia Daniel Misiek z MPK.
Obecnie na liniach produkcyjnych dla przewoźnika we Wrocławiu znajduje się już 228 zamówionych autobusów, w tym 28 pojazdów elektrycznych.