Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Nowy wrocławski most Olimpijski nad Odrą ma już ułożoną ostatnia warstwę nawierzchni jezdni! Ta 700-metrowa przeprawa połączy okolice ulicy Międzyrzeckiej z Dąbiem i Biskupinem. Pojedziemy nią w grudniu tego roku.

Most Olimpijski czeka na kierowców, rowerzystów i pieszych

To jeden z najdłuższych mostów w stolicy Dolnego Śląska. Jest już prawie gotowy. Wykonawca musi zamontować na nim jeszcze ekrany przyrodnicze (chroniące ptaki i nietoperze przed przejeżdżającymi pojazdami) i wymalować linie na jezdni. Ułożone są już wszystkie warstwy nawierzchni drogowej, a także żywice na drogach dla rowerów i chodniku. Po moście nie będą mogły jeździć samochody ciężarowe, ponieważ na Alei Wielkiej Wyspy zarządzający ruchem nie dopuści takiego transportu. Będą mogli wygodnie jeździć nim kierowcy aut osobowych i rowerzyści. Skorzystają też piesi. Na moście wybudowano specjalne wykusze widokowe, aby można było tu przystanąć i kontemplować widoki na Odrę. Przy moście zatrzymywać się będą autobusy linii 143, która zostanie wydłużona z Tarnogaju w kierunku Wielkiej Wyspy po otwarciu alei.

W tym tygodniu ostatnia warstwa masy bitumicznej pojawi się także na drugim moście na AWW wybudowanym na Wilczym Kącie. Ta 350 metrowa przeprawa łączy dwa brzegi nad rzeką Oławą. Aleja to wielka komunikacyjna inwestycja Wrocławia. Jej koszt to ponad 240 milionów złotych.

Źródła: Wrocławskie Inwestycje