Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wyłonił wykonawcę projektu przebudowy tej przeprawy. Dokumentacja będzie kosztować blisko 900 tysięcy złotych. W ramach tego zadania projektant ma przygotować schematy odbudowy wieżyczek na 25 metrowych pylonach zdobiących most przed II wojna światową.
Wybudowany w 1910 roku most, według myśli Weyraucha i Meyra, jest konstrukcją, która przeszła do historii. Do dziś jest jedynym obiektem wiszącym na świecie, którego pasma nośne wykonano z blach ułożonych na płask. Ponad wiekowy staruszek wymaga remontu. Przy okazji pomyślano o powrocie historycznego elementu rozebranego po wojnie. Remont przeprawy oprócz odbudowy wieżyczek ma zakładać: wymianę płyty pomostowej, naprawy antykorozyjne, renowację balustrad, wymianę chodników, wykonanie renowacji podpór i umocnienia skarp, wymianę torowiska oraz sieci trakcyjnej, a także renowację oświetlenia. Prace będzie nadzorował ZDIUM.
Kompleksowy remont most przechodził ostatnio w 1990 roku, poszerzono wtedy jezdnię, wzmocniono część chodnikową, podniesiono krawężniki, wyremontowano jezdnię z torowiskiem. W 2004 roku wykonano zabezpieczenia antykorozyjne, które teraz trzeba powtórzyć.
Most Grunwaldzki jest wyjątkowy. Do budowy zużyto 1976 ton żelaza zlewnego, 289,5 ton stali zlewnej, 4,1 ton ołowiu, 1,4 ton miedzi, 2,4 tys. ton śląskiego granitu (ze Strzegomia i Karkonoszy) i 7160 m3 betonu. Podczas II wojny światowej most udało się uratować. Jego pomost podtrzymywały zatopione barki z kaszycami. W 1947 roku polscy inżynierowie podnieśli konstrukcję ważącą 2300 ton i służy ona do dziś!