Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Do Wrocławia przyjeżdżają stale nowe tramwaje kupione przez MPK za setki milionów złotych. Trwają prace modernizacyjne w zajezdni na Borku, która jest największym wrocławskim domem dla tramwajów. Inwestycja kosztuje ponad 42 miliony złotych.

Trwają prace przy budowie kanałów technologicznych w zajezdni

– Na zajezdni Borek praca wre! Prowadzone przez nas prace związane z modernizacją infrastruktury komunikacyjnej to nie tylko remonty i wymiany torów, rozjazdów czy sieci, lecz i przebudowy zajezdni to właśnie z nich co dzień wyjeżdżają na drogi tramwaje i autobusy. Tam też pojazdy są naprawiane i sprzątane, poddawane przeglądom, czyszczone i szykowane do dalszych tras. By to wszystko działało, zajezdnie muszą być nowoczesne i odpowiednio przygotowane. Zajezdnia Borek przy ul. Powstańców Śląskich staje się taka z dnia na dzień – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Obecnie budowana jest hala obsługi codziennej o imponującej powierzchni 1000 m2. To ona ma stać się bazą dla nowych tramwajów, pozwalając na ich efektywne utrzymanie i kompleksową obsługę. Prace obejmują także rozbudowę torowisk na terenie zajezdni. Pojazdy będą miały do dyspozycji kilometr nowych torów wraz z rozjazdami i zwrotnicami! W efekcie zmieści się tu 130 tramwajów, czyli o 30 więcej niż przed przebudową.

– Zadbamy także o komfort mieszkańców, tworząc specjalny ekran akustyczny wysoki na 5 i długi na ponad 200 metrów. Pozwoli od tłumic hałas. Dotychczas zrealizowaliśmy już szereg prac związanych z terenem zajezdni. Nowe nawierzchnie, kolejny etap kanalizacji deszczowej, ułożone torowiska, nowa hala magazynowa, fundamenty pod trakcję - to tylko niektóre z wykonanych zadań. I nie zwalniamy tempa! – opowiada Jacek Sutryk.

Źródła: MPK Wrocław