– Kwota pozwoli na zakup 21 nowoczesnych autobusów elektrycznych (12 solo i 9 przegubowych) wraz z systemami ich ładowania i infrastrukturą towarzysząca na zajezdni autobusowej oraz na pętli na terenie portu lotniczego. To kolejny krok w stronę budowy zrównoważonego i ekologicznego transportu publicznego we Wrocławiu – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Oprócz zakupu samych pojazdów, przedsięwzięcie objęte wsparciem bezzwrotnym obejmuje również: budowę infrastruktury ładowania m.in. bramownicy, dzięki temu stacje szybkiego i wolnego ładowania zapewnią sprawną i efektywną obsługę nowych autobusów. Nowe stanowiska ładujące pojawią się w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej, ale szybka stacja ładująca powstanie również na końcu pętli autobusowej przy wrocławskim porcie lotniczym.
Dofinansowanie obejmie też szkolenia dla 63 kierowców i 39 pracowników technicznych. Zostaną oni przeszkoleni z zakresu obsługi autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania, co zapewni bezpieczną i efektywną eksploatację nowego taboru.
Przypomnijmy, że MPK jest w trakcie procedury przetargowej na zakup nowych pojazdów elektrycznych pojazdów w ramach tej inwestycji. Po podpisaniu umowy pierwsze elektryczne przegubowce maja pojawiać się już po 18 miesiącach. Będą kursować na linii 106 łączącej Dworzec Główny PKP z lotniskiem. Całość inwestycji ma być zrealizowana w dwa lata. To będą już kolejne elektryki we Wrocławiu. Od miesięcy po stolicy Dolnego Śląska jeżdżą już Mercedesy e-Citaro, obsługujące pierwszą w pełni zelektryfikowaną linię K jeżdżącą na trasie Kamieńskiego - Gaj.