Kładka to przedłużenie ciągu pieszego ul. Francuskiej od strony Muchoboru Małego i ul. Trawowej od strony Muchoboru Wielkiego. Do jej budowy wykorzystano 20 ton stali i 25 metrów sześciennych betonu. Jest oświetlona. Inwestycja kosztowała blisko 4 miliony złotych i była dofinansowana z Polskiego Ładu. Prace nadzorowały Wrocławskie Inwestycje.
– Dziękuję radom obydwu osiedli za ten projekt i współpracę. I jeszcze oczywiście dodatkowe podziękowania dla działkowców - za znakomitą współpracę z naszymi projektantami i możliwość budowy drogi rowerowej przez środek ogrodów działkowych. Tak jak zapowiadaliśmy na początku tej kadencji samorządowej nasze inwestycje rowerowe będą także polegały na łączeniu już istniejących elementów dróg w spójną całość. Mamy we Wrocławiu 1400 dróg przyjaznych rowerzystom i 400 km dedykowanych jednośladom ścieżek oraz dróg, ale brakuje takich elementów jak ten - łączących np. osiedla – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
To nie koniec inwestycji w tym miejscu. Obecnie do kładki prowadzi 100 metrów ciągi pieszo-rowerowego. To się zmieni. Trwa projektowanie wygodnej trasy dla rowerzystów i pieszych od strony ul. Francuskiej. Droga będzie przebiegać przez serce ogrodów działkowych - dziś w tym miejscu jest ścieżka prowadząca nad Ślęzę, natomiast od stronu Muchoboru Wielkiego ciąg pieszo-rowerowy będzie przedłużeniem ulicy Trawowej. Tu prace potrwają dłużej, ponieważ inwestycja jest realizowana przy współpracy z MPWiK, który w tym obszarze będzie budować kanalizacje deszczową.
Inwestycje pieszo-rowerowe w okolicy kładki w latach 2023-2025
- Ulica Francuska - budowa drogi dla pieszych i rowerów na przedłużeniu ul. Francuskiej - realizacja do marca 2024 r.
- Ulica Trawowa - budowa drogi dla pieszych i rowerów - realizacja do X 2024 r.
- Ulica Krzemieniecka - drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Krzemienieckiej. Przetarg na projekt - koniec 2023 r.
- Łącznik między ul. Traktatową a Otyńską - prace projektowe zakończone, decyzja o realizacji zadania zależna od planów PKP
- Łącznik ul. Otyńska – ul. Strzegomska - w trakcie projektowania - dodatkowe połączenie pieszo-rowerowe z TAT
- Rozbudowa ul. Żwirki i Wigury w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego - prace projektowe zakończone, zakończenie budowy listopad 2023 r.
- Połączenie rowerowe ze stacją kolejową Wrocław Muchobór ulicami Francuską i Szwajcarską oraz Trójkątem Kolejowym.
- Ulica Mińska - kontynuacja drogi dla rowerów do ronda Chamcówny
- Ulica Awicenny - budowa trasy rowerowej likwidująca braki tras rowerowych.