Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Mieszkańcy już korzystają z kolejnej kładki we Wrocławiu. 30-metrowa przeprawa nad rzeką Ślężą usprawnia komunikację pieszych i rowerzystów między Muchoborem Małym i Wielkim, a także daje dodatkowe możliwości wykorzystania terenów rekreacyjnych ora ułatwia dojście do ogródków działkowych.

Kładka została oficjalnie otwarta podczas festynu na Muchoborze Małym

Kładka to przedłużenie ciągu pieszego ul. Francuskiej od strony Muchoboru Małego i ul. Trawowej od strony Muchoboru Wielkiego. Do jej budowy wykorzystano 20 ton stali i 25 metrów sześciennych betonu. Jest oświetlona. Inwestycja kosztowała blisko 4 miliony złotych i była dofinansowana z Polskiego Ładu. Prace nadzorowały Wrocławskie Inwestycje.

– Dziękuję radom obydwu osiedli za ten projekt i współpracę. I jeszcze oczywiście dodatkowe podziękowania dla działkowców - za znakomitą współpracę z naszymi projektantami i możliwość budowy drogi rowerowej przez środek ogrodów działkowych. Tak jak zapowiadaliśmy na początku tej kadencji samorządowej nasze inwestycje rowerowe będą także polegały na łączeniu już istniejących elementów dróg w spójną całość. Mamy we Wrocławiu 1400 dróg przyjaznych rowerzystom i 400 km dedykowanych jednośladom ścieżek oraz dróg, ale brakuje takich elementów jak ten - łączących np. osiedla – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

To nie koniec inwestycji w tym miejscu. Obecnie do kładki prowadzi 100 metrów ciągi pieszo-rowerowego. To się zmieni. Trwa projektowanie wygodnej trasy dla rowerzystów i pieszych od strony ul. Francuskiej. Droga będzie przebiegać przez serce ogrodów działkowych - dziś w tym miejscu jest ścieżka prowadząca nad Ślęzę, natomiast od stronu Muchoboru Wielkiego ciąg pieszo-rowerowy będzie przedłużeniem ulicy Trawowej. Tu prace potrwają dłużej, ponieważ inwestycja jest realizowana przy współpracy z MPWiK, który w tym obszarze będzie budować kanalizacje deszczową.

Inwestycje pieszo-rowerowe w okolicy kładki w latach 2023-2025

- Ulica Francuska - budowa drogi dla pieszych i rowerów na przedłużeniu ul. Francuskiej - realizacja do marca 2024 r.

- Ulica Trawowa - budowa drogi dla pieszych i rowerów - realizacja do X 2024 r.

- Ulica Krzemieniecka - drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Krzemienieckiej. Przetarg na projekt - koniec 2023 r.

- Łącznik między ul. Traktatową a Otyńską - prace projektowe zakończone, decyzja o realizacji zadania zależna od planów PKP

- Łącznik ul. Otyńska – ul. Strzegomska - w trakcie projektowania - dodatkowe połączenie pieszo-rowerowe z TAT

- Rozbudowa ul. Żwirki i Wigury w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego - prace projektowe zakończone, zakończenie budowy listopad 2023 r.

- Połączenie rowerowe ze stacją kolejową Wrocław Muchobór ulicami Francuską i Szwajcarską oraz Trójkątem Kolejowym.

- Ulica Mińska - kontynuacja drogi dla rowerów do ronda Chamcówny

- Ulica Awicenny - budowa trasy rowerowej likwidująca braki tras rowerowych.

Źródła: Wrocławskie Inwestycje