Przebudowa obejmowała kompleksową inwestycję w sieci podziemne także te z XIX-wieku. Prace prowadzone były na sieci kanalizacyjnej sanitarnej, deszczowej, gazowej, energetycznej, wodociągowej, miejskich kanalizacji technologicznych, doświetlenia przejść dla pieszych oraz obejmowały przebudowę oświetlenia.
– Kierowcy mogą korzystać z prawie kilometrowej nowej jezdni, z kilku nowych skrzyżowań (największa przebudowa była realizowana na skrzyżowaniu ul. Łowieckiej, Reymonta i pl. Staszica). Rowerzyści skorzystają z ponad 2 km dróg dla rowerów, piesi z ponad 2 km nowych chodników oraz nowych przejść dla pieszych, które powstały m.in. na wysokości ul. Kaszubskiej czy biskupa Tomasza Pierwszego – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Przebudowany zostało ponad kilometr torowiska wraz z siecią trakcyjną oraz zasilaniem. Na wysokości pl. Strzeleckiego i ul. św. Wincentego wybudowane zostały przystanki wiedeńskie, które ułatwią pasażerom korzystanie z autobusów i tramwajów na tym ważnym szlaku komunikacyjnym na wrocławskim Śródmieściu.
Autobusy na przebudowane ulice wracają od 1 czerwca, natomiast tramwaje trzy tygodnie później do tego czasu będzie wiązać beton w międzytorzu.
Zabezpieczony i wyeksponowany został fragment torowiska kolejki wąskotorowej. Stacja początkowa tej kolejki zlokalizowana była na pl. Staszica i w jej okolicy odnajdziemy stare tory. Linia jeżdżąca do Trzebnicy została zlikwidowana w 1967 roku. Teraz torowisko w tym miejscu przypomni o roli tego miejsca w komunikacyjnej historii Wrocławia.
Inwestycja przy ul. Pomorskiej to także nowa zieleń i ogrody deszczowe. Obecnie posadzonych zostało 15 drzew (klony polne i lipy drobnolistne), a także 6474 krzewów m.in. berberysy, hortensje bukietowe, róże. To nie koniec nasadzeń. Kolejne drzewa pojawią się tu jesienią. Będzie ich kilkadziesiąt.