Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Już w najbliższy weekend kierowcy pojadą pierwszym odcinkiem Alei Wielkiej Wyspy! Kilkuset metrowym odcinkiem - równoległym do ul. Kosiby - będziemy przez najbliższe miesiące jeździć z Biskupina w kierunku centrum miasta.

Od soboty tak będzie wyglądać trasa przejazdu z ul. Olszewskiego w kierunku centrum

– Wykonawca rozpoczyna kolejny ważny etap tej bardzo ważnej trasy dla Wrocławia. Rusza budowa infrastruktury drogowej na skrzyżowaniu AWW z ul. Olszewskiego i Wróblewskiego. Z tego powodu zmieni się organizacja ruchu. Jadąc od Biskupina w kierunku centrum kierowcy skorzystają z objazdu poprowadzonego nowym fragmentem alei – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Jak będzie przebiegać trasa? Na wysokości ul. Kazimierskiej wjadą na tymczasowy fragment jezdni, aby po kilkudziesięciu metrach znaleźć się na pierwszym odcinku AWW. To kilkusetmetrowy odcinek łączący Biskupin z Sępolnem. Nim dojadą do ulicy Dembowskiego i pojadą w lewo w kierunku ul. Tramwajowej.

Od weekendu zniknie także uciążliwe wahadło dla kierowców na ul. Dembowskiego, jednej z głównych ulic Sępolna.

Skrzyżowanie ulic Olszewskiego i Wróblewskiego z AWW jest jednym z czterech na tej inwestycji. Pozwoli w docelowej organizacji ruchu komfortowo wjechać na aleję i dojechać nią w stronę ul. Krakowskiej lub też ul. Mickiewicza. Prace przy jego przebudowie planowane są na pół roku.

– Zmiany w organizacji ruchu nie dotyczą tramwajów. One będą jeździć bez zmian na Biskupin, jak i w kierunku centrum. Wykonawca AWW już wcześniej przebudował infrastrukturę podziemną pod torowiskiem. Było to możliwe podczas remontu torowiska w ciągu ul. Olszewskiego, które prowadziło MPK – mówi prezydent.

Aleja jest jedną z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Jej koszt to ponad 234 miliony złotych.

Źródła: WI