Jeszcze w listopadzie powinna być ułożona masa bitumiczna na południowej nitce kilkusetmetrowego odcinka ul. Dembowskiego od ul. Partyzantów do ul. Kosiby. To pozwoli na zmianę organizacji ruchu w tym rejonie.
Na ulicy Dembowskiego na wysokości dawnego stadionu Budowlanych przebudowane zostały sieci podziemne. Powstaje nowa jezdnia, chodniki, drogi dla rowerów. To będzie jedno z czterech newralgicznych skrzyżowań na Alei Wielkiej Wyspy. Pozwoli kierowcom wjechać na aleję i w kilka minut dojechać do ul. Krakowskiej.
Równolegle powstała jezdnia łącząca ul. Dembowskiego z ul. Olszewskiego. Jeszcze podczas budowy alei będzie wykorzystywana, aby umożliwić przejazd do Sępolna na Biskupin. Wykonawca planuje bowiem przebudować skrzyżowanie AWW z ul. Olszewskiego i Wróblewskiego.
Podczas tych prac linie tramwajowe kursujące w kierunku Biskupina jak i z tego osiedla w kierunku pl. Grunwaldzkiego będą jeździć normalnie. Najważniejsze prace związane z infrastrukturą podziemną pod torowiskiem zostały już wykonane podczas remontu trasy na Biskupin.
Aleja to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Jej koszt to ponad 234 miliony złotych. W ramach tej inwestycji budowane są dwa mosty, dwa wiadukty, drogi rowerowe.