Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w te wakacje ruszy przebudowa skrzyżowania Awicenny-Wiejska-Mokronoska na wrocławskim Oporowie. To kolejna duża inwestycja zaplanowana na ten rok w stolicy Dolnego Śląska.

Skrzyżowanie na Oporowie to wielkiej rozbudowy

W przetargu ogłoszonym przez Wrocławskie Inwestycje wystartowało sześć firm. Najniższa oferta za to zadanie to ponad 17 milionów złotych. Miasto zaplanowało w budżecie ponad 25 milionów.

– Dobre informacje. Wszystkie oferty zaproponowane przez wykonawców w postępowaniu przetargowym na rozbudowę skrzyżowania ulicy Wiejska-Mokronoska-Awicenny są poniżej kwoty, jaka zamawiający postanowił przeznaczyć na wykonanie zadanie. Teraz rozpoczęła się analiza formalna i rachunkowa dokumentacji złożonych przez sześciu wykonawców – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

To będzie duża inwestycja na Oporowie. Przed nami rozbudowa ulicy Awicenny wraz z budową łącznika ul. Awicenny z ul. Morkonoską i rozbudową skrzyżowania ul. Mokronoskiej, Awicenny i Wiejskiej. Co się wydarzy?

– Mamy zaprojektowaną rozbudowę ul. Mokronoskiej w ciągu drogi gminnej (poszerzenie jezdni do 3 pasów ruchu oraz zmiana geometrii ulicy) na odcinku 210 m od skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny. Zadanie obejmie też przebudowę ul. Wiejskiej w ciągu drogi gminnej (poszerzenie jezdni do 3 pasów ruchu oraz zmiana geometrii ulicy) na odcinku 143 m od skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny – wyjaśnia Adrian Werbik, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.

W ramach zadanie prowadzona będzie także rozbudowa ul. Awicenny (poszerzenie jezdni do 3 pasów ruchu oraz zmiana geometrii ulicy) na odcinku 179 m od skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny, przebudowa wlotu ul. Cesarzowickiej na odcinku od skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny, przebudowa ul. Jordanowskiej na odcinku 69 metrów.

Planowana jest też budowa chodników, dróg dla rowerów, miejsc postojowych, zatok autobusowych z wyposażeniem, przebudowa istniejących zjazdów.

A także przebudowa i budowa infrastruktury teletechnicznej, elektroenergetycznej, gazowej, sygnalizacji świetlnej, oświetlenia, MKT, odwodnienia.

– Wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 18 miesięcy na realizację tego zadania. Skrzyżowanie nie będzie mogło być zamknięte, więc prace będzie realizował pod ruchem – uzupełnia Adrian Werbik.

Źródła: Wrocławskie Inwestycje