To jeden z najstarszych konkursów tego typu – pierwsza edycja odbyła się w 1967 roku. Od 2021 roku konkurs należy do cyklu festiwali organizowanych przez Filmservice International - największego organizatora festiwali filmów korporacyjnych.
Nagrody przyznawane są najlepszym filmom dokumentalnym, produkcjom korporacyjnym, online i do mediów społecznościowych. Misją konkursu jest „wyróżnianie wysokiej jakości prac, wykonanych dla przemysłu, stowarzyszeń, rządów i organizacji edukacyjnych, których celem jest informowanie, motywowanie, stymulowanie lub edukowanie odbiorców”.
„Wrocław Miasto Przygody” to spot promocyjny przygotowany przez Wydział Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia, na podstawie którego od ubiegłego roku realizowana jest kampania turystyczna miasta. Materiał, zrealizowany w formie zwiastuna filmu przygodowego, nawiązuje do stylistyki serii o Indiana Jonesie. Film czerpie z wrocławskiej legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego, a w spocie występują aktorzy młodego pokolenia - Marianna Zydek i Piotr Nerlewski oraz Daniel Olbrychski. Producentem filmu jest Grupa MagicLine (reżyser Michał Zieliński).
- Wrocław jest miastem pełnym historii i niezwykłych miejsc, a kampania „Wrocław Miasto Przygody” pokazuje to w sposób atrakcyjny. Jesteśmy dumni, że nasze starania doceniono na arenie międzynarodowej - podkreśla Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.
Wrocław odnotował blisko 7-procentowy wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego, niemal zrównując się z wynikami z 2019 roku. W 2023 roku miasto odwiedziło o wiele więcej turystów niż w 2022. Grudzień okazał się rekordowy, głównie za sprawą Jarmarku Bożonarodzeniowego, przyciągając 115 tysięcy nocujących gości. Odsetek turystów zagranicznych wzrósł do 26%, co jest wynikiem lepszym od średniej krajowej (21%).
Największe atrakcje turystyczne biją rekordy popularności. Wrocławskie ZOO odwiedziło w 2023 roku 1,7 mln osób. Panorama Racławicka doświadczyła 43-procentowego wzrostu liczby odwiedzających, a Aquapark przyciągnął ponad 2 mln gości. Wrażenie robią również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W 2023 roku obsłużył 3,9 mln pasażerów, co jest najlepszym wynikiem od czterech lat.