Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Od 19 maja ponownie można składać wnioski w Urzędzie Miejskim Wrocławia o zakup węgla. Jego sprzedaż odbywa się na podstawie rządowej ustawy. Cena za tonę, zgodnie z rządowymi wytycznymi, to 2 tys. zł. W składach pozostało ponad 700 ton opału.

Rusza kolejny etap sprzedaży węgla

Wnioski o zakup węgla na rok 2023 można składać od piątku (19 maja) do 30 czerwca. – Zgodę na zakup węgla mogą otrzymać osoby, którym przyznano dodatek węglowy oraz wszyscy, których podstawowym źródłem ciepła jest piec na węgiel i ma to potwierdzenie w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków – mówi Małgorzata Brykarz, dyrektorka Wydziału Wody i Energii Urzędu Miasta.

Mieszkańcy będą mogli nabywać węgiel po 2 tys. zł za tonę - zgodnie z rządowymi wytycznymi. Cena nie zawiera transportu surowca ze składu oraz pakowania w worki. Co ważne, nie ma ograniczeń w zakupie węgla - może być ona wyższa, niż 3 tony. Wnioski rozpatrywane będą w kolejności ich wpłynięcia, aż do wyczerpania zapasów. Jak złożyć wniosek? Do 30 czerwca dwa wypełnione egzemplarze wniosku o zakup węgla należy złożyć do:

– kancelarii ogólnej, pl. Nowy Targ 1-8, parter. pok. 5

– filii kancelarii, ul. Zapolskiej 4, parter sala nr 4

– elektronicznie poprzez aplikację mObywatel (gotowy formularz jest dostępny w aplikacji)

Papierowe formularze wniosków można uzyskać w wyżej wymienionych COM lub pobrać z Biuletynu Informacji Publicznej. Wniosek można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika. W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć podpisane pełnomocnictwo. Po otrzymaniu wniosku pracownik urzędu dokona sprawdzenia jego kompletności oraz weryfikacji pod kątem spełniania warunków do preferencyjnego zakupu węgla. O pozytywnej weryfikacji przyjmujący wniosek poinformuje telefonicznie. Po otrzymaniu informacji potwierdzającej uprawnienie do zakupu węgla, kolejnym krokiem jest kontakt telefoniczny od pracownika spółki Ekosystem w celu dokonania zapłaty i umówienia terminu odbioru węgla. Wpłaty należy dokonać wyłącznie po otrzymaniu informacji telefonicznej.

Wpłaty można dokonać wyłącznie na podany niżej na rachunek Gminy Wrocław nr 41 1020 5226 0000 6402 0777 3403 przelewem lub gotówką (bez dodatkowych opłat i prowizji) w oddziałach banku PKO BP na terenie Wrocławia.

Faktury potwierdzające dokonanie wpłaty będzie można odbierać po 2 dniach roboczych od dokonania wpłaty, w Punkcie Obsługi Klienta Ekosystem przy ul. Sikorskiego 2/8 (budynek Cuprum Novum). Po otrzymaniu faktury będzie można umówić się na dostawę opału ze składem węgla. Wykaz składów dołączony będzie do faktury. Więcej informacji można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu +48 71 75 86 996, w godzinach od 7:30 do 15:30.

Źródła: Urząd Miasta Wrocław