Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Prezydent Wrocławia, marszałek Dolnego Śląska, a także starosta powiatu ogłosili zawarcie porozumienia. Ma ono wejść w życie 1 sierpnia. Pociągi staną się wtedy - obok rowerów miejskich, tramwajów, autobusów - środkiem komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej we Wrocławiu.

Jazda po nowemu zacznie się 1 sierpnia.

- Jeśli ktoś chce współpracować i robić dobre rzeczy dla mieszkańców, to jest na to przestrzeń. To porozumienie wpisuje się w politykę poprawiania transportu publicznego. Wzmacnia również wzajemne zaufanie. To zaufanie wyraża się konkretnymi działaniami, których będzie więcej - mówił prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk. - W tej umowie uwzględniamy wszystkich, czyli skorzystają z niej także pasażerowie z Wałbrzycha czy aglomeracji wrocławskiej, którzy już od rogatek miasta będą mogli jechać na podstawie biletu Urbancard. Umowa jest więc szersza niż ustalenia, które nie doszły do skutku w poprzedniej kadencji - dodawał.

- Do granic miasta obowiązywać będą własne bilety, zaś w mieście - posiadana Urbancard. To pierwszy krok, bo będziemy rozmawiać o wspólnym regionalnym bilecie na całą komunikację miejską - dodawał marszałek województwa, Paweł Gancarz.

Koleje będą też honorować wszystkie ulgi i prawo do bezpłatnych przejazdów, jakie mają w MPK (seniorzy, honorowi krwiodawcy, dzieci i młodzież szkół podstawowych i ponadpodstawowych do ukończenia 21. roku życia).

- Co warto podkreślić, każdej stronie zależy, by w kosztach honorowania biletu aglomeracyjnego partycypowali wszyscy. 36 mln zł rocznie przekaże miasto Wrocław, 5 milionów złotych Urząd Marszałkowski, a 1 mln zł Starostwo Powiatowe. Być może do tego grona uda nam się jeszcze wciągnąć Stowarzyszenie Aglomeracyjne, stąd możliwe, że poziom partycypacji finansowej będzie niższy - dodawała wiceprezydent Wrocławia, Renata Granowska, która ze strony miasta przygotowywała umowę i prowadziła pertraktacje finansowe.

Umowa będzie obowiązywać od 1 sierpnia, co oznacza, że tegoroczny koszt dla miasta wyniesie około 15 mln zł. Teraz radni miejscy - ale także wojewódzcy i powiatowi - muszą na swoich sesjach zatwierdzić te środki. Wtedy będzie można formalnie podpisać umowę.

Bilet umożliwi podróżowanie przez pasażerów na terenie Wrocławia pociągami przewoźników regionalnych, tj. Kolei Dolnośląskich i POLREGIO z biletami zakupionymi w ramach systemu Urbancard oraz na podstawie ulg i uprawnień obowiązujących we Wrocławiu nadanych przez Radę Miejską.

Źródła: Wrocław