Tramwaje jeżdżą już ciszej i bezpieczniej. Miasto szykuje się do kolejnego kroku, który może być rewolucją w tym miejscu. Jest już projektant, który za ponad 330 tys. zł przygotuje koncepcję przebudowy tej śródmiejskiej ulicy od ul. Reja do skweru Bocheńskiego. Ma ostatecznie przedstawić dwa warianty do konsultacji społecznych. W nich miasto zamierza zapytać mieszkańców, jaki charakter ma mieć ta ulica. Obecnie wśród wrocławian pojawiają się i ścierają dwie koncepcje: deptak z tramwajami przypominający trochę ulicę Szewską i ograniczeniem ruchu samochodowego do minimum oraz pozostawienie ruchu aut.
Pewne jest jedno, że zostają na tej ulicy tramwaje. Konserwator zabytków w swoich wytycznych zwraca uwagę, że trakt ulicy Szczytnickiej powstał w latach 60. XIX wieku i był miejscem, gdzie przebiegała pierwsza linia tramwaju konnego, potem przekształcona w tramwaj elektryczny. Aby zachować historyczny charakter konserwator wymaga, aby sieć trakcyjna i oświetlenie pozostało podwieszane nad jezdnią. Miasto planuje zlikwidować bariery na chodnikach, chce żeby rowerzyści poruszali się tu w bezpieczny sposób, na pewno przebudowa czeka jeden z przystanków tramwajowych znajdujących się przy skrzyżowaniu z ul. Polaka. Ulica Szczytnicka ma się także zazielenić. Jeśli będzie to możliwe projektant wprowadzi zieleń wysoką oraz niską. Prace projektowe obejmą także skwer w pobliżu ulic: Polaka, Nehringa, Skłodowskiej-Curie, Reja i Ładnej. Tam Zarząd Zieleni Miejskiej planuje rozszczelnienie powierzchni betonowych i wprowadzenie w miarę możliwości większej liczby nasadzeń.