Poznańska fabryka Modertrans dostarczyła do Wrocławia wszystkie zamówione Moderus Gamma 2. Koszt łączny tej inwestycji wyniósł 372 miliony złotych. Moderus Gamma LF 07 AC to pojazd dopasowany do wrocławskiej infrastruktury. Tramwaj o długości 32 metrów może zabrać na swój pokład aż 230 pasażerów. Jest wyposażony w skrętne wózki i system smarowania obrzeży kół, dzięki czemu w mniejszym stopniu eksploatuje wrocławskie torowiska. Niskopodłogowa konstrukcja oraz interkom sprawiają, że pojazd jest przyjazny również dla seniorów czy osób z niepełnosprawnościami.
W kabinie motorniczego zamontowano elektroniczny wyświetlacz, który pokazuje wszystkie niezbędne informacje dotyczące stanu technicznego tramwaju oraz sterowania. Pulpit wyposażony jest w przyciski do obsługi drzwi, wycieraczek, świateł przeciwmgłowych oraz ogrzewania luster. Monitoring zapewnia wgląd w każdy kąt tramwaju, nie ma martwych pól. W strefie pasażerskiej zamontowana jest nowoczesna klimatyzacja, która załączana jest automatycznie przez komputer, gdy wzrasta temperatura.
Do Wrocławia przyjeżdżają Pesy. MPK Wrocław podpisało umowę z Pesą Bydgoszcz na wyprodukowanie 24 tramwajów w grudniu 2021 roku. Pierwsze pojazdy już wożą pasażerów, a kolejne będą przybywać cyklicznie aż do stycznia 2025 roku. Za 24 tramwaje MPK Wrocław ma zapłacić 204 mln złotych. Przetarg na Pesy zawiera również opcję na dostarczenie kolejnych 16 sztuk. Bydgoski producent zaoferował, że przy zwiększeniu zamówienia do 40 pojazdów, wartość kontraktu wyniesie 337,5 mln zł.
Nowe Pesy mają zastępować wyeksploatowane już Konstale serii 105. To dwuwagonowe maszyny z czasów PRL, które nie mają niskiej podłogi i są bez klimatyzacji. Flota MPK jest regularnie odmładzana. Już teraz średni wiek tramwajów to dziś 16 lat, przy czym trzeba pamiętać, że żywotność tramwajów, według ich producentów, to 30-35 lat.