Rodzice i opiekunowie uczniów, których dzieci zostały przyjęte do wybranych szkół muszą potwierdzić chęć podjęcia nauki w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany. W związku z tym trzeba do 24 lipca (do godz. 15:00) dostarczyć oryginały świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, w przypadku szkół kształcących w zawodach - zaświadczenia od lekarza medycyny pracy.
Jeżeli kandydat zakwalifikowany nie dostarczy oryginałów dokumentów, to straci miejsce w szkole! Listy kandydatów przyjętych zostaną ogłoszone 25 lipca. Lista wolnych miejsc do etapu uzupełniającego zostanie opublikowana 25 lipca na stronie rekrutacji. Kandydaci do szkół ponad podstawowych, którzy w pierwszym naborze nie zostali przyjęci do żadnej wybranej szkoły lub chcą zmienić decyzję i aplikować do innej placówki, mogą skorzystać z rekrutacji uzupełniającej. Odbędzie się ona w dniach 28-29 lipca. Zasady rekrutacji uzupełniającej są takie same jak w pierwszym etapie. Kandydat może wybrać do sześciu szkół, a w nich dowolną liczbę klas, wskazując na pierwszym miejscu tę, która jest dla niego najważniejsza. Oczywiście w tym etapie oferta jest ograniczona do szkół, które mają jeszcze wolne miejsca.