MPWiK odcina wodę za niezapłacone rachunki dopiero po wyczerpaniu możliwości polubownego rozwiązania kwestii spłaty zadłużenia np. poprzez zawarcie porozumienia ratalnego bądź prolongaty płatności.
Przed zleceniem odcięcia wody pracownicy Działu Należności i Reklamacji podejmują indywidualne rozmowy z odbiorcą, przypominając o obowiązku zapłaty. W przypadku braku płatności informują o dalszych konsekwencjach, także o realnym zagrożeniu odcięcia dostawy. Pracownicy wykazują się indywidualnym podejściem i potrafią szczegółowo rozpoznać różne okoliczności.
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli odbiorca usług nie uiścił należności za pełne dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty. Pod pojęciem „okres obrachunkowy” należy rozumieć należność z dwóch kolejnych faktur, choć nie muszą to być faktury następujące po sobie. Odcięcie wody może zatem nastąpić dopiero wtedy, gdy po wezwaniu nie zostanie opłacona należność z dwóch faktur.
Lepiej od tematu nie uciekać, w biurze obsługi klienta MPWiK zawsze można się dowiedzieć, jak sprawę nieuregulowanych rachunków załatwić polubownie. Tel. 71 34 09 655 (w dni powszednie w godz. od 8:00 do 15:00, w środy do 17:00), e-mail: bok@mpwik.wroc.pl.
„Woda nie jest produktem handlowym takim jak każdy inny, ale raczej dziedziczonym dobrem, które musi być chronione, bronione i traktowane jako takie” – głosi preambuła do Ramowej Dyrektywy Wodnej Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2000 roku.