Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Ograniczenie dostawy wody, nawet czasowe i krótkotrwałe, jest zawsze dużym utrudnieniem w codziennym życiu, stąd też wrocławskie wodociągi podchodzą zawsze do problemu ze szczególną uwagą.

MPWiK odcina wodę za niezapłacone rachunki dopiero po wyczerpaniu możliwości polubownego rozwiązania problemu.

MPWiK odcina wodę za niezapłacone rachunki dopiero po wyczerpaniu możliwości polubownego rozwiązania kwestii spłaty zadłużenia np. poprzez zawarcie porozumienia ratalnego bądź prolongaty płatności.

Przed zleceniem odcięcia wody pracownicy Działu Należności i Reklamacji podejmują indywidualne rozmowy z odbiorcą, przypominając o obowiązku zapłaty. W przypadku braku płatności informują o dalszych konsekwencjach, także o realnym zagrożeniu odcięcia dostawy. Pracownicy wykazują się indywidualnym podejściem i potrafią szczegółowo rozpoznać różne okoliczności.

Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli odbiorca usług nie uiścił należności za pełne dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty. Pod pojęciem „okres obrachunkowy” należy rozumieć należność z dwóch kolejnych faktur, choć nie muszą to być faktury następujące po sobie. Odcięcie wody może zatem nastąpić dopiero wtedy, gdy po wezwaniu nie zostanie opłacona należność z dwóch faktur.

Lepiej od tematu nie uciekać, w biurze obsługi klienta MPWiK zawsze można się dowiedzieć, jak sprawę nieuregulowanych rachunków załatwić polubownie. Tel. 71 34 09 655 (w dni powszednie w godz. od 8:00 do 15:00, w środy do 17:00), e-mail: bok@mpwik.wroc.pl.

„Woda nie jest produktem handlowym takim jak każdy inny, ale raczej dziedziczonym dobrem, które musi być chronione, bronione i traktowane jako takie” – głosi preambuła do Ramowej Dyrektywy Wodnej Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2000 roku.

Źródła: MPWiK