Wrocław chciał wydać na projekt 2 miliony złotych. Oferty wykonawców mieszą się w granicach 1,3 ml - 1,8 mln zł. – Teraz będziemy analizować pod względem formalnym złożone propozycje wykonawców – mówi Bartosz Nowak, wiceprezes Wrocławskich Inwestycji, nadzorujących to zadanie.
Inwestycja obejmie odcinek ulicy Trzmielowickiej od skrzyżowania z ulicą Średzką aż po ulicę Pustecką. Zadanie obejmie blisko 1,4 km pasa drogowego, który wymaga pilnego remontu.
– Dzięki tej inwestycji poprawi się bezpieczeństwo i komfort pieszych, rowerzystów, kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej – cieszy się Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
W ramach zamówienia biuro zaprojektuje przebudowę drogi (na odcinku od ul. Miodowej do ul. Średzkiej) z wyłączeniem skrzyżowania z linią kolejową, wraz z jej odwodnieniem, chodnika, drogi dla rowerów, zagospodarowanie wód opadowych, oświetlenie drogowe wraz z doświetleniem przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i peronów przystankowych. Miasto chce, aby na jezdni pojawił się asfalt, ostateczna decyzja w tej sprawie zostanie podjęta po uzgodnieniach z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Wykonawca dokumentacji będzie miał 16 miesięcy od dnia podpisania umowy na przygotowanie pełnego projektu wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych decyzji i pozwoleń.
To kolejna inwestycja na tym osiedlu. W minionych latach przebudowane zostały dwa odcinki ulicy Dolnobrzeskiej. W planach jest kolejny. W tym roku ma ruszyć budowa park and ride przy stacji kolejowej Wrocław Leśnica - to inwestycja dofinansowana z Unii Europejskiej. Przy ulicy Rubczaka powstanie parking na 66 miejsc.