– Planujemy obiekt o długości 30-35 metrów i szerokości 5 metrów. Będzie oświetlony. Chcemy, żeby architektonicznie i konstrukcyjnie nawiązywał do kładki św. Antoniego, którą kilka miesięcy temu oddaliśmy do użytku po remoncie. Tak więc nowa kładka będzie drewniana. Zaprojektowana zostanie przy niej sieć miejskich kanałów technologicznych oraz możliwość podłączenia kamer wideomonitoringu miejskiego – wyjaśnia prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Projektant musi uzgodnić zadanie z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Ten obiekt wpisze się w zieloną oś zachodnią, której trzy odcinki miasto projektuje już w ramach osobnych zadań (najbliżej planowanej przeprawy jest położony fragment przy ul. Cieszyńskiego, gdzie planowana jest tzw. ulica rowerowa, która wzdłuż Arsenału pozwoli dojechać jednośladem od strony ul. Nowy Świat). Cała oś poprowadzi od ul. Metalowców do centrum. Ma być alternatywą dla ul. Legnickiej, a planowana kładka będzie ważnym elementem architektury na tym zadaniu.