- Bezpieczeństwo to dla nas temat wciąż ważny i aktualny, dotyczy najbardziej wrażliwej grupy użytkowników ruchu. Statystyki pokazują, że azyle, zawężenia jezdni, wyniesione przejścia, perony wiedeńskie czy progi pomagają redukować liczbę wypadków z udziałem pieszych – przypomina prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.
Szczególną popularność zyskały azyle umożliwiające pieszym pokonanie jezdni dwuetapowo, i skłaniające kierowców do wolniejszej jazdy. Nie mniej skuteczne są progi zwalniające, zawężanie jezdni w rejonie zebr, czy coraz chętniej stosowane wynoszone przejścia. Wymuszają one redukcję prędkości i zachowanie większej uwagi.
- Takie rozwiązania zastosowaliśmy w kilkudziesięciu lokalizacjach, głównie na skupiających potężny ruch arteriach osiedlowych, w pobliżu przystanków, uczelni, szkół, przedszkoli, przychodni, marketów etc. W roku 2023 elementy poprawiające bezpieczeństwo pojawiły się na ulicach: Kurpiów, Wejherowskiej, Wałbrzyskiej, Buraczanej, Ołtaszyńskiej, Redyckiej, Na Niskich Łąkach, Piaskowej, Hubskiej, Kamiennej, Polnej, Miodowej, Przystankowej, Ślężnej, rondach Bednarza i Lotników Polskich – wylicza Jacek Sutryk.
W ciągu najbliższych tygodni zakończone zostaną prace na skrzyżowaniu ulic Maślickiej i Północnej, Brucknera przy Gęsiej oraz na wysokości mostu Pawłowickiego przy ul. Przedwiośnie.
W procesie projektowym i przetargowym są już kolejne lokalizacje, a wciąż spływają nowe wnioski rad osiedli i mieszkańców. W mieście zapewniają, że nie pozostaną bez odzewu.