Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Trwa budowa ostatniego odcinka Alei Wielkiej Wyspy od skrzyżowania z ulicami Olszewskiego i Wróblewskiego w kierunku mostu Olimpijskiego nad Odrą. To ostatni odcinek na tej gigantycznej inwestycji, na którym w najbliższych tygodniach będzie koncentrował swoje prace wykonawca.

Wiadukt na wysokości ul Wittiga

Obecnie układa tu masę bitumiczną na jezdni. Po zakończeniu tych prac skupi się na robotach brukarskich i budowie dróg dla rowerów, które są po obu stronach AWW. Na trasie prowadzącej w stronę nowego mostu nad Odrą wybudowane zostało niewielkie przejście tunelowe na wysokości ulicy Wittiga. Będą mogli skorzystać z niego piesi i rowerzyści, aby bezkolizyjnie przedostać się na drugą stronę AWW. Na wysokości tunelu będą zlokalizowane przystanki autobusowe. Aleja jest finansowana z budżetu Wrocławia. Jej koszt to ponad 250 milionów złotych. Aleja to 3,4 km nowej drogi, ponad 12 km chodników i blisko 10 km nowych dróg dla rowerów, dwa mosty, dwa wiadukty.

Dzięki tej trasie mieszkańcy Biskupina, Zalesia czy Sępolna w kilka minut dojadą na Tarnogaj. Obecnie podróż taka zajmuje kilkadziesiąt minut i wymaga przejechania przez centrum miasta. Mieszkańcy południowych osiedli Wrocławia bardzo szybko dojadą również do wielkich atrakcji: zoo, Hali Stulecia czy parku Szczytnickiego.

Źródła: WI