Głównym celem konsultacji rynkowych jest pozyskanie z rynku wszystkich niezbędnych informacji, które pomogą przygotować specyfikację dla nowych autobusów wodorowych. Wrocławskie MPK chce być pewne, że przyszłe zakupy taborowe uda się przeprowadzić skutecznie i ekonomicznie, a samo wdrożenie „wodorowców”, dzięki nabytej specjalistycznej wiedzy technicznej, przebiegnie sprawnie organizacyjnie. – We Wrocławiu stawiamy na rozwój komunikacji publicznej opartej o pojazdy nisko i zeroemisyjne. To oczywiście proces, który będzie wymagał dużego wysiłku finansowego i czasu, ale konsekwentnie będziemy w tym kierunku podążać. To jeden z priorytetów rozwojowych miasta, zarówno w kontekście odpowiedzialności za zmiany klimatu, jak i standard usług oferowanych naszym mieszkańcom – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Główną zaletą autobusów wodorowych jest brak emisji spalin. Rok temu MPK testowało już na wrocławskich ulicach autobus wodorowy. Pojazd stworzyła Grupa Polsat Plus. Zamiast spalin z jego rury wydechowej wydobywa się jedynie destylowana para wodna. NesoBus ładuje się w 15 minut i na jednym ładowaniu może przejechać nawet 450 kilometrów.