– Podczas testów monitorowane będą systemy bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. Autobusy są wyposażone w monitoring urządzeń, system monitorujący ciśnienie i temperaturę oraz czujniki zderzeniowe układu wodorowego – mówi Witold Woźny, prezes wrocławskiego MPK.
System napędowy NesoBusa opiera się na dwóch silnikach elektrycznych o łącznej mocy 250 kW. Dzięki temu autobus jest niezawodny, efektywny i przyjazny dla środowiska. Może jeździć w temperaturach od -30°C, do nawet +50°C. Autobus posiada pięć kompozytowych butli pojemności 312 litrów, które łącznie mogą one przechować 37,5 kg wodoru, co pozwala NesoBusowi przejechać nawet do 450 km na jednym tankowaniu. W procesie wykorzystywany jest tzw. zielony wodór, wytwarzany z ekologicznych odnawialnych źródeł energii z Polski. Tankowanie wodoru trwa tylko 15 minut.
Prąd w autobusie wodorowym jest wytwarzany na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Pojazdy wodorowe posiadają więc własną „mini elektrownię”. Nie zachodzi żaden proces spalania, jako że w wyniku połączenia wodoru z tlenem, autobus emituje z rury wydechowej destylowaną parę wodną.
Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy jest priorytetem zarówno dla MPK. Autobus został wyposażony w zaawansowany monitoring 360 stopni, system do kontrolowania ciśnienia i temperatury a także specjalne bezpieczniki. Dodatkowo, bezpieczeństwo podnoszą blokada Alco-lock, czujniki zmierzchu i deszczu oraz światła LED z funkcją doświetlania zakrętów i dynamicznymi tylnymi kierunkowskazami. Zaawansowane systemy nagłaśniające zapewniają także szybkie i efektywne przekazywanie informacji pasażerom.
Kabina kierowcy zapewnia maksymalny komfort pracy. Posiada regulowany pulpit, dostosowujący się fotel, indywidualnie sterowaną klimatyzację oraz nowoczesne systemy multimedialne, zapewniające dostęp do internetu i bieżących informacji.
Wnętrze autobusu NesoBus może pomieścić niemal setkę pasażerów. Klimatyzacja i ogrzewanie działają na systemie z pompą ciepła, zapewniając komfort w każdą pogodę. Pasażerowie mają dostęp do Internetu 5G, wi-fi, ładowarek indukcyjnych i standardowych, pięciu monitorów wewnętrznych oraz systemu informacji pasażerskiej z aktualnymi wiadomościami i planem trasy.