Nowoczesne i fabrycznie nowe autobusy (wśród nich zeroemisyjne) oraz możliwość bezgotówkowego zakupu biletu w kasowniku w pojeździe – m.in. takie rozwiązania czekają na pasażerów komunikacji miejskiej podróżujących autobusami linii 9xx łączącymi Wrocław z Czernicą, Długołęką i Wisznią Małą.
- Komunikację aglomeracyjną traktujemy kompleksowo i poważnie, dlatego stale inwestujemy w jej rozwój. Bardzo się cieszę, że tak dobrze przebiega nasza współpraca z gminami w ramach Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego. Sprawna komunikacja zbiorowa w aglomeracji służy nam wszystkim - komentuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Przetarg podzielono na cztery zadania, ogłoszono wybór oferty na dwa. Za najkorzystniejsze uznano oferty konsorcjum Kłosok sp. zo.o. za kwotę ponad 456 mln zł.
Jedno z zadań zostanie powtórzone w procedurze negocjacji wynikającej z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Negocjacje ruszą niebawem, organizatorzy przetargu zaproszą do negocjacji „najważniejszych graczy” zajmujących się przewozem osób w regionie.
Czwarte zadanie unieważniono z uwagi na brak ofert. Były to linie, które są obecnie obsługiwane przez MPK. Organizatorzy chcieli sprawdzić, czy są operatorzy prywatni, którzy byliby zainteresowani ich obsługą. Ponieważ nie pojawiły się żadne oferty, miasto i gminy aglomeracji zyskały pewność, że MPK jest optymalnym operatorem dla tych tras. Miejski przewoźnik dalej będzie te linie obsługiwał swoimi pojazdami.
Obsługa połączeń aglomeracyjnych w ramach tych trzech zadań to koszt ok. 700 mln zł brutto.
Obecnie autobusy aglomeracyjne wykonują 3,5 mln wozokilometrów, a po pełnym wdrożeniu nowych zmian, będzie to o prawie 2 mln więcej, czyli blisko 5,5 mln km. Obecnie połączenia aglomeracyjne obsługują 72 autobusy, a będzie ich ponad 100 (w tym fabrycznie nowe i elektryczne). Aktualnie mamy 27 linii aglomeracyjnych, a będą 32 linie. Co szósty pojazd będzie elektryczny.