Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Aż 16 samochodów ciężarowych, każdy z nich ważący 32 tony - obciążało konstrukcję mostu Olimpijskiego na Alei Wielkiej Wyspy! Przeprawa przeszła testy! Jest zaprojektowana tak, że mogą po niej jeździć nawet czołgi.

Próba obciążeniowa na moście Olimpijskim na AWW

– Próby obciążeniowe są niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów i musieliśmy je wykonać również na moście Wilczy Kąt nad Oławą – tłumaczy prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Mosty przeszły testy nośności zarówno statyczne (ciężarówki stały obciążając konstrukcję) jak i dynamiczne (jedna z nich jechała mostem z prędkością 50 km na godzinę). Most Olimpijski to jedna z najdłuższych przepraw we Wrocławiu. Ma prawie 700 metrów długości. Całkowita powierzchnia mostu to 13 845 metrów kwadratowych.

– Do jego budowy użyliśmy m.in. 2100 ton stali, 15 tysięcy metrów sześciennych betonu. Przeprawa ma 14 podpór, a do wzmocnienia gruntu wykonaliśmy 800 pali. Co ciekawe most w środku jest pusty. W ten sposób jego konstrukcja jest mimo wszystko lżejsza, ale i tak spełnia najwyższe parametry wytrzymałościowe. Przeprawa ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy – mówi prezydent Jacek Sutryk. – Próby obciążeniowe są niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, a dzięki temu będziemy mieli możliwość wykorzystania mostu w tym roku. Chcemy bowiem w 2023 roku uzyskać przejezdność na AWW i dlatego też obciążaliśmy także most Wilczy Kąt nad rzeką Oławą. Tu konstrukcja jest mniejsza i liczy 353 metry długości. Tu potrzeba było 12 ciężarówek do próbnych obciążeń.

Aleja Wielkiej Wyspy to jedna z największych inwestycji drogowych Wrocławia w historii. Jej koszt to ponad 250 milionów złotych. Połączy Krzyki z Biskupinem, Dąbiem i Sępolnem.

Łącznie to 3,4 km nowej drogi, 12,5 km chodników i 9,5 km ścieżek rowerowych, dwa mosty, dwa wiadukty.

Źródła: WI