Organizatorem akcji jest Stowarzyszenie Aglomeracja Wrocławska, zrzeszające 25 gmin z Wrocławiem na czele, a trzecia edycja karty jest edycją znacznie poszerzoną. W pierwszym roku funkcjonowania do mieszkańców podwrocławskich miejscowości trafiło 16 000 kart, w drugim 30 000, a obecnie do dystrybucji przekazano okrągłe 50 000 Kart Aglomeracyjnych.
To nie jedyny postęp względem ubiegłego roku. Karta Aglomeracyjna 2023 była pierwszą, która obejmowała swym programem zniżkowym również pozawrocławskie atrakcje – Średzki Park Wodny w Środzie Śląskiej oraz Park Wodny „Krośnicka Przystań” w Krośnicach.
Tym razem do programu dołączają dalsze miejscowości z bogatą ofertą kulturalną oraz rekreacyjną – Brzeg z Brzeskim Centrum Kultury oraz MOSiR-em, Strzelin z Aquaparkiem Granit, Syców z MOSiR-em i Żmigród z Dolnośląskim Delfinkiem oraz Aquagrodem. Ofertę uzupełniają dalsze wrocławskie atrakcje: Hydropolis, Centrum Historii Zajezdnia, Tarczyński Arena oraz piłkarski Śląsk, będący w grze o trzecie w historii klubu mistrzostwo Polski.
– Bardzo się cieszę, że program się rozwija i dołączają do niego nowi partnerzy – mówi Jacek Kowalski, prezes Stowarzyszenia Aglomeracja Wrocławska. – Otrzymaliśmy wiele sygnałów z urzędów i od samych mieszkańców, że zapotrzebowanie na naszą kartę jest ogromne i po długich negocjacjach z uczestniczącymi w programie instytucjami udało się zwiększyć liczbę kart do imponującego poziomu 50 000 – dodaje.
Dystrybucją kart pomiędzy mieszkańców zajmują się poszczególne gminy członkowskie Stowarzyszenia, a więcej na temat programu można przeczytać na stronie aglomeracja.wroclaw.pl.