Wykonawca inwestycji przygotowuje się do przebudowy instalacji podziemnych w miejscu, w którym powstanie pierwszy tunel tramwajowy. W poniedziałek od ok. godz. 5 rano zamknięta została ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku Al. Jerozolimskich pomiędzy ul. Szczęśliwicką a parkiem Pięciu Sióstr. Na drugiej nitce kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdą stronę.
Zmiany w organizacji ruchu zostały wprowadzone już na skrzyżowaniu z Grójecką. Kierowcy jadący od strony al. Krakowskiej skręcą w Bitwy Warszawskiej 1920 r. tylko z jednego pasa. Z sąsiedniego można jedynie zawrócić. Przejazd na drugą nitkę ul. Bitwy Warszawskiej jest na skrzyżowaniu z ul. Szczęśliwicką. Po ominięciu powstającego wykopu kierowcy wrócą na północną jezdnię na wysokości parku Pięciu Sióstr.
Z al. Prymasa Tysiąclecia w kierunku Grójeckiej kierowcy pojadą prosto dwoma pasami. Węziej będą już przed skrzyżowaniem z Al. Jerozolimskimi. Na wysokości parku do dyspozycji będzie tylko jeden pas. Pełną szerokość jezdni kierowcy odzyskają za ul. Szczęśliwicką.
Połączenie z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. zachowały drogi wewnętrzne prowadzące do budynków, w których mieszczą się hotel, Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia oraz blok nr 18.
Utrudnienia dotyczą także pieszych i pasażerów miejskich autobusów. Zamknięte będą dwa przejścia przez ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.: przy budynku nr 18 i przy Szczęśliwickiej. Czynna jest zebra po drugiej stronie skrzyżowania. Po stronie ulicy, którą zajmie plac budowy, piesi przejdą od ul. Szczęśliwickiej tylko do hotelu i uczelni. Chodnik wzdłuż parku jest zamknięty. Autobusy jadące w kierunku Al. Jerozolimskich zatrzymają się na tymczasowym przystanku przed skrzyżowaniem ze Szczęśliwicką.
W kolejnym etapie budowy linii trmwajowej wykonawca planuje wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w Al. Jerozolimskich.
Tramwaj do dworca Warszawa Zachodnia
Trasa tramwajowa wzdłuż Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie miała ponad 1,5 km długości, z czego jedna trzecia znajdzie się w tunelu. Będzie to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Aż 900 m zostanie obsadzone rozchodnikiem. Czas przejazdu tramwajem z Grójeckiej do Dworca Zachodniego zajmie zaledwie 5 minut, z Metra Politechnika kwadrans.