Wykonawca trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego przymierza się do rozszerzenia frontu robót. Niebawem rozpocznie budowę tunelu tramwajowego na przecięciu Al. Jerozolimskich. Powstały już przewiązki między jezdniami. Umożliwi to zamknięcie od nocy z 18 na 19 października jezdni południowej przy Dworcu Zachodnim w kierunku centrum. Kierowcy pojadą w obu kierunkach jezdnią północną. Będą tu trzy pasy w każdą stronę, po dwa pasy ogólnodostępne i buspas.
Jadący do centrum będą mieli jeden pas mniej już za skrzyżowaniem z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Kilkadziesiąt metrów dalej przejadą na drugą nitkę. Na właściwą jezdnię wrócą kawałek przed skrzyżowaniem z ul. Sokołowskiego „Grzymały”. Lewy pas jezdni Al. Jerozolimskich w kierunku Włoch będzie zamknięty od ul. Sokołowskiego „Grzymały”. Na skrzyżowaniu zostanie wytyczony dodatkowy pas do zawracania dla jadących od centrum.
Tramwajarze zajmą także chodnik i drogę dla rowerów wzdłuż Al. Jerozolimskich, po stronie parku Pięciu Sióstr. Przez plac budowy zostanie wytyczony ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m. Także pomiędzy ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. a placem budowy rowerzyści będą musieli podzielić się przestrzenią z pieszymi.
Przejście podziemne pod Al. Jerozolimskimi będzie czynne, ale zamknięte zostaną jedne ze schodów prowadzących do niego po stronie parku. Węższy o kilkadziesiąt centymetrów będzie chodnik po północnej stronie jezdni, przy Dworcu Zachodnim.
Autobusy pojadą w obu kierunkach buspasami wytyczonymi na północnej jezdni. Przystanek dla linii jadących w kierunku Włoch i Woli pozostanie w tym samym miejscu. Przystanek w kierunku centrum zostanie przesunięty nieco dalej, w kierunku ul. Sokołowskiego „Grzymały”.
W najbliższych miesiącach nastąpią kolejne zmiany w organizacji ruchu w tym miejscu. Prace w Al. Jerozolimskich będą prowadzone etapowo z zachowaniem przejezdności ulicy. Wykonawca będzie zajmować kolejne fragmenty jezdni, a ruch kołowy będzie przekładany. Utrudnienia w tym miejscu powinny zakończyć się w okolicach wakacji 2025 r.
Ponadto na przełomie października i listopada wykonawca planuje rozszerzyć front robót na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., na odcinku pomiędzy Szczęśliwicką a Grójecką. Tu także kierowcy pojadą jedną jezdnią w obu kierunkach
Rozwija się sieć połączeń w stronę Wilanowa. Pierwszy tramwaj dojechał do końcowego przystanku przy ul. Branickiego w Wilanowie. Był to wóz pomiarowy, który sprawdzał sieć trakcyjną na nowym odcinku. Teraz Tramwaje Warszawskie przechodzą do intensywnych testów wybudowanej infrastruktury. Jeśli jazdy próbne przebiegną pomyślnie, to pasażerowie pojadą nową trasą na przełomie października i listopada.