Zwycięstwo Warszawy było szeroko komentowane w światowych mediach. Pisały o nim Forbes USA, Condé Nast Travelers, National Geographic, Corriere Viaggi, Yahoo i Geo. Łącznie do grudnia 2023 r. ukazało się 3656 publikacji w prasie, radiu, telewizji, mediach społecznościowych. Dotarły do przeszło 60 mln odbiorców w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Niemczech, Meksyku i Australii. Ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy wyniósł 15,5 mln zł. Warto dodać, że tytułem European Best Destination 2023 mogła posługiwać się nie tylko zwycięska Warszawa, ale również lokalne podmioty branżowe i instytucje kultury.
– Potężne zasięgi w mediach zagranicznych potwierdzają, że w promocji miasta warto czasem sięgać po niesztampowe rozwiązania. Standardowymi narzędziami i przy ograniczonym budżecie z pewnością nie udałoby nam się dotrzeć do tak szerokiego grona odbiorców − mówi Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. – Turystyka bardzo ucierpiała w ostatnich latach i naszym głównym celem jest jej ożywienie. Dlatego też podejmujemy niekonwencjonalne działania i sprawdzamy, jak przekładają się na przyjazdy turystów. Teraz widzimy, że było warto. Najnowsze dane to potwierdzają.
Dane statystyczne wskazują, że wygrana Warszawy i jej obecność w krajowych oraz zagranicznych mediach przełożyły się bezpośrednio na wyraźny wzrost przyjazdów turystów. Wyższe wpływy z turystyki są istotne zarówno dla lokalnej branży dotkniętej kryzysem ostatnich lat, jak i dla budżetu miasta.
Na wzrost ruchu turystycznego z optymizmem patrzą także warszawiacy. W przeprowadzonym w 2023 r. badaniu 9 na 10 mieszkańców stolicy przyznało, że turystyka jest ważnym czynnikiem rozwoju miasta. Aż 85 proc. respondentów potwierdziło, że rozwój turystyki w Warszawie pozytywnie wpływa na ich życie. Co ważne, w ostatnim roku co 10 pytany poprzez swoją działalność biznesową lub społeczną brał udział w tworzeniu ofert dla odwiedzających stolicę turystów.