Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza, podstawowa, obejmuje remont torowiska wraz z podbudową na odcinku od ul. Widok do południowej części skrzyżowania z ul. Królewską (bez skrzyżowania ze Świętokrzyską, które było modernizowane w czasie budowy centralnego odcinka II linii metra).
Opcja dodatkowa przewiduje przebudowę odcinka torowiska w rejonie skrzyżowania ul. Marszałkowskiej z Królewską i dostosowanie na nim układu drogowego, a także modernizację zespołu przystanków Królewska i gazociągu na ul. Królewskiej.
Prace mają poprawić płynność ruchu tramwajów. Po remoncie znikną występujące dziś w tym miejscu ograniczenia prędkości. Składy będą jeździć szybciej i ciszej.
Torowisko od ul. Królewskiej do Świętokrzyskiej ma być zielone, obsadzone rozchodnikiem. Natomiast na odcinku prowadzącym w kierunku ronda Dmowskiego powstanie tzw. zabudowa przejezdna. O to, by po tym fragmencie torowiska mogły poruszać się karetki, wnioskowała Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego Meditrans.
Jak zapewniają miejscy urzędnicy, inwestycja jest kolejnym etapem sukcesywnego przekształcania ul. Marszałkowskiej w prawdziwie zieloną arterię. W przyszłości wzdłuż torowiska zostaną posadzone drzewa i krzewy. Nasadzenia wykona ZDM w ramach osobnego zadania.
Oferty na przebudowę torowiska będą znane w styczniu. Roboty będą się wiązały ze wstrzymaniem ruchu tramwajów pomiędzy przystankami Metro Ratusz Arsenał a Centrum przez ok. 3,5 miesiąca. Dlatego też zaplanowano je przede wszystkim na okres wakacyjny 2025 r. Na pozostałych odcinkach ul. Marszałkowskiej i Andersa zostaną zbudowane tymczasowe rozjazdy nakładkowe, co umożliwi kursowanie tramwajów dwukierunkowych.