W lipcu ubiegłego roku rozpoczęła się rozbiórka północnego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej nad ul. Paryską i Bajońską. Prace trwały kilka tygodni. Następnie przystąpiono do budowy szalowania, zbrojenia i betonowania. Dziś płyta wiaduktu o długości 210 m jest już gotowa. Na jej budowę zużyto 545 ton stali i 1620 m sześc. betonu, który dostarczyło na plac budowy ponad 200 betonomieszarek zwanych gruszkami.
Wykonawca przystąpił do dalszych prac, m.in. montażu kap chodnikowych i dylatacji. Niebawem rozpocznie zabezpieczanie antykorozyjne oraz montaż słupów pod ekrany akustyczne. Otwarcie nowego wiaduktu i przełączenie na niego ruchu w obydwu kierunkach planowane jest w wakacje.
Równocześnie wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych, na odcinku od ul. Bajońskiej do Międzynarodowej, trwa przebudowa sieci teletechnicznej i oświetlenia ulicznego. Prowadzone są prace przy budowie ekranów akustycznych.
W większości przezroczyste ekrany będą chronić okoliczne tereny przed hałasem drogowym. Nowe oświetlenie i zmiany w oznakowaniu sprawią, że na tym odcinku Trasa Łazienkowska stanie się bezpieczniejsza.
Wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych zostanie posadzonych 70 nowych drzew, które wraz z tymi już rosnącymi utworzą obustronne szpalery. Pojawi się także blisko 15 tys. dodatkowych krzewów, liczne byliny, pnącza oraz trawniki.
Budowę, która ma się zakończyć w połowie 2025 r., realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Generalnym wykonawcą robót jest Warbud. Funkcję inżyniera kontraktu pełni firma Bico Group Sp. z o.o. Podczas przebudowy wiaduktów Trasy Łazienkowskiej główną drogą objazdową jest Trasa Siekierkowska.