Chętnie odwiedzana przez mieszkańców i turystów przeprawa od razu stała się kolejną wizytówką Warszawy. Już w dniu otwarcia, 28 marca 2024 r. przyciągnęła tysiące pieszych i rowerzystów. Po zaledwie tygodniu na liczniku było już 200 tys. przejść.
Z czasem ruch na najdłuższym moście pieszo-rowerowym w naszym kraju i jednym z najdłuższych w Europie ustabilizował się. Wciąż jednak most jest chętnie odwiedzany. Świadczy o tym stale wysoka liczba przejść. Duży ruch na przeprawie wynika z kilku rzeczy. Przede wszystkim to funkcjonalne połączenie brzegów Wisły, Traktu Królewskiego i Starej Pragi. Pieszo przeprawę można pokonać w 6 minut. Przejazd rowerem zajmuje 2 minuty.
Nowa wizytówka Warszawy szybko stała się modnym miejscem spotkań. Na 452-metrowym moście o awangardowym kształcie nie brakuje miejsc do odpoczynku i relaksu. Siedziska znalazły się m.in. w zgięciach „błyskawicy”, poszerzonych nawet do 16,3 m.
Ogromne wrażenie, zwłaszcza po zmierzchu, robi widok z mostu na śródmiejskie i wolskie wieżowce. Można stąd także podziwiać z nowej perspektywy Zamek Królewski i kolumnę Zygmunta. Na moście został oznaczony Warszawski Południk Zerowy. Należy go szukać pomiędzy drugim a trzecim filarem, licząc od praskiej strony.
Popularność nowego mostu sprawiła, że stał się też miejscem różnych wydarzeń. Nagrywano na nim jeden z odcinków popularnego programu telewizyjnego „Top Model”. „Zagrał” także w teledysku do piosenki Moniki Brodki. Pojawiali się na nim uliczni grajkowie, a nawet biały miś, którego kojarzymy z zakopiańskimi Krupówkami.
Most skończył już roczek, pora na kolejny etap zmian, jakim będzie przebudowa ul. Okrzei. Trwa właśnie przetarg na wyłonienie wykonawcy tej inwestycji. A na lewym brzegu planowane jest przedłużenie ul. Karowej. Obie ulice stały się częścią projektu Nowego Centrum Warszawy.