Mosty Berdychowskie ułatwią dojazd z okolic kampusu Politechniki Poznańskiej do południowych rejonów Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżnej części miasta, włącznie ze Starym Rynkiem. Nad Wartą i kanałem Ulgi powstaną dwie przeprawy o długości 165 m i 117 m.
– Obecnie trwa montaż elementów konstrukcji stalowej na Ostrowie Tumskim oraz po stronie Berdychowa i Chwaliszewa. Po stronie Berdychowa budowana jest również pochylnia, która połączy ul. Rychlewskiego z dolnym odcinkiem Wartostrady – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W dalszym ciągu prowadzone są prace ziemne związane z rozpoczęciem budowy schodów po stronie Chwaliszewa i Berdychowa, a także kontynuowane układanie infrastruktury sieciowej. Wkrótce wykonawca będzie montował kolejne stalowe elementy mostu nad kanałem Ulgi i w jego bezpośrednim sąsiedztwie.
Ze względów bezpieczeństwa konieczne stało się wyłączenie z ruchu odcinka Wartostrady po stronie Berdychowa, pomiędzy północną stroną mostu św. Rocha a ronda na ul. Rychlewskiego. Ich objazd i obejście poprowadzono przez pochylnie w rejonie ul. Przystań i Rychlewskiego. Piesi i rowerzyści mogą poruszać się poprowadzoną tędy równoległą do Wartostrady drogą.
Z pochylni łączącej ul. Przystań z dolną Wartostradą korzystają pojazdy budowlane, dlatego należy zwracać szczególną uwagę na polecenia wydawane przez pracowników. W rejonie skrzyżowania ul. Rychlewskiego i Berdychowo nadal obowiązuje czasowa organizacja ruchu – poruszamy się po zmienionym torze jazdy.
Na Ostrów Tumski (Zagórze) będą wkrótce dostarczane większe elementy konstrukcji mostów. Aby zapewnić bezpieczny przejazd transportujących materiały samochodów oraz parkowanie aut mieszkańców, wprowadzono zakaz ruchu na ul. Nowe Zagórze, Wieżowej oraz ślepym wlocie ul. Wieżowej prowadzącym do budynków nr 73 i 75. Zakaz nie dotyczy tylko pojazdów, których właścicielami są mieszkańcy pobliskich posesji.