Poznań zajął trzecie miejsce, wyprzedając Warszawę, Gdańsk czy Kraków.
W sumie w przeliczeniu „na głowę” miasto w latach 2019 – 2021 wydało na inwestycje 2354 zł a dla porównania Warszawa „jedynie” 1894 zł.
- Wysokie miejsce Poznania to wynik zobowiązań podjętych kilka lat temu – mówi Agnieszka Górczewska, zastępczyni dyrektora Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta Urzędu Miasta Poznania. Zwraca uwagę przede wszystkim na dwie inwestycje, które wywindowały Poznań w rankingu tak wysoko. To trasa tramwajowa na Naramowice oraz program rewitalizacji Centrum, który zostanie ukończony w przyszłym roku. By utrzymać wysoki poziom inwestycji i modernizować miasto władze planują już kolejną dużą inwestycję poprawiającą komunikację.
- To drugi etap trasy na Naramowice. Zakłada on budowę trasy tramwajowej od pętli Wilczak zlokalizowanej u zbiegu ul. Słowiańskej, Szelągowskiej i Naramowickiej do skrzyżowania ul. Garbary i Estkowskiego. Przebieg trasy zaplanowano w ciągu ul. Szelągowskiej oraz ul. Garbary – mówi Górczewska.
Jak wyjaśnia obecnie trwają prace przedprojektowe, które były poprzedzone konsultacjami społecznymi. To kiedy trasa zostanie zrealizowana zależeć będzie od możliwości finansowych Miasta Poznania
- Dziś w obliczu wysokiej inflacji oraz rosnących kosztów mediów, w szczególności energii elektrycznej, prawidłowe utrzymanie infrastruktury ograniczy możliwości inwestycyjne miasta. Nasze plany zostaną mocno zweryfikowane. Głębokiej refleksji będą podlegały inwestycje w mieście – na pewno nie wszystkie uda się zrealizować, a potrzeby są ogromne – obawia się przedstawicielka Urzędu Miasta Poznania.