Czy wkrótce za parkowanie w mieście będziemy mogli płacić tylko elektronicznie? Bez obaw. Nowy parkomat obsługujący jedynie bezgotówkowe płatności ustawiono tylko testowo, by sprawdzić, jak poznaniacy zareagują na tego typu nowinkę techniczną.
– Z naszych danych wynika, że częściej za parking płacimy bezgotówkowo niż bilonem. Połowa kierowców dokonuje płatności za pośrednictwem aplikacji mobilnych, 25 proc. płaci kartami, a reszta gotówką. To wskazuje nam, w którym kierunku powinniśmy iść – mówi Piotr Libicki, zastępca dyrektora Zarządy Dróg Miejskich ds. przestrzeni publicznej. – Przed nami wielkie wyzwanie w postaci wymiany 200 starych parkomatów zainstalowanych w centrum miasta. Zanim się go podejmiemy, chcemy w praktyce przetestować opłacanie postoju w SPP wyłącznie bezgotówkowo, w sposób zbliżeniowy i bez wydruków – dodaje Libicki.
Co ciekawe, kierowcy korzystający z nowego parkomatu nie otrzymują żadnego biletu potwierdzającego uiszczenie opłaty. Skąd więc wiadomo, za który samochód zapłacili? Kierowcy zobowiązani są do wpisania na ekranie dotykowym parkomatu numeru rejestracyjnego pojazdu. Jeśli jednak mimo to będą chcieli otrzymać bilet, będą musieli podać adres mailowy. Bilet trafi na skrzynkę elektroniczną.