Elektroniczne Konto Pasażera jest portalem, który będzie pełnił funkcję „centrum dowodzenia” dla pasażera. Ma zbierać w jednym miejscu wszystko, czego może potrzebować podróżujący do obsługi nośników oraz samych biletów okresowych.
Do tej pory każdy, kto zarejestrował się na stronie Elektronicznego Konta Pasażera, miał możliwość zakupu biletu okresowego „5+1” oraz biletów w aplikacji mKKM. Czas na zmiany! Od teraz koniec z ograniczeniami. Nowe funkcje umożliwią zakup każdego rodzaju biletu zapisywanego na każdym nośniku, bez konieczności przychodzenia do Punktu Sprzedaży Biletów. To ogromna oszczędność czasu dla wszystkich pasażerów. Możliwy będzie także samodzielny zwrot biletów na stronie internetowej oraz złożenie wniosku o wydanie nośnika plastikowego.
Jednocześnie Elektroniczne Konto Pasażera przejęło wszystkie funkcjonalności dostępne dotychczas na stronie eBilet. Strona eBilet będzie działać tylko do połowy października. Po tym terminie dotychczasowi użytkownicy zostaną przekierowani pod nowy adres. Tutaj mogą się zarejestrować, dołączyć do swojego konta posiadane nośniki biletów i kupić oraz obsługiwać bilety okresowe. Nie będzie natomiast możliwości przenoszenia biletów między posiadanymi nośnikami. Bilet mieszkańca można kupić wyłącznie na nośnikach zgłoszonych we wniosku o Kartę Krakowską.
Portal będzie rozwijany. Wkrótce planowane jest wdrożenie kolejnych udogodnień dla użytkowników eKP:
● Prezentacja pełnej historii biletów dla każdego nośnika podłączonego do konta pasażera.
● Dostęp do szczegółowej historii zdarzeń dla każdego zakupionego biletu (np. zakup, płatność, zapisywanie biletu w automacie, zwrot, zmiany linii, przenoszenie na inny nośnik, zwroty środków płatniczych).
● Pobieranie faktur dla transakcji zrealizowanych w ciągu ostatnich 3 miesięcy.
Bezpłatną aplikację mKKM można pobrać ze sklepów internetowych Google oraz Apple. Aplikacja daje możliwość wygodnego zakupu każdego rodzaju biletu okresowego. Podczas kontroli biletów wystarczy okazać w smartfonie specjalny kod generowany automatycznie przez aplikację. Bilety zakupione w mKKM będą widoczne na Elektronicznym Koncie Pasażera. Wystarczy tylko dołączyć ten nośnik do swojego konta.