Parkingi typu park & ride (parkuj i jedź) to rozwiązanie, które integruje różne środki transportu w jednym miejscu. Zdecydowanie usprawnia to komunikację w mieście, pozwala osobom dojeżdżającym w łatwy sposób przesiadać się z samochodów do tramwaju czy autobusu.
Wydział architektury i urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa wydał właśnie decyzję pozwalającą na rozpoczęcie budowy parkingu P+R zaraz przy granicy Krakowa na Górce Narodowej. Zaprojektowany został parking dwupoziomowy, co oznacza, że miejsc postojowych będzie dwa razy więcej, niż pierwotnie planowano. Zmieści się tu 470 aut. Będzie też kilkanaście miejsc dla osób niepełnosprawnościami oraz punkty ładowania samochodów elektrycznych. Pod parkingiem ma działać terminal autobusowy i pętla tramwajowa.
Trasa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. Budowa jej końcowego fragmentu do Górki Narodowej ma się zakończyć w połowie tego roku.
Podczas budowy KST powstaną aż 23 perony tramwajowe i 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Przy okazji powstanie 6,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Tam, gdzie jest to konieczne, dla zapewnienia komfortu mieszkańców staną ekrany akustyczne. Na całej trasie KST zastosowano wiele rozwiązań proekologicznych, m.in. ponad 60 proc. torowiska będzie zielone.
Inwestycja ma zapewnić dogodne połączenie tramwajowe tysiącom mieszkańców północy Krakowa. Do tej pory brakowało środka transportu, który szybko dowiózłby ich do centrum miasta. Szacuje się, że dzięki nowej linii tramwajowej dojadą do śródmieścia w ciągu 20 minut. Dodatkowo realizowana przez ZIM inwestycja uspokoi ruch samochodowy i poprawi bezpieczeństwo drogowe w rejonie istniejących i nowo powstających osiedli pomiędzy ul. Opolską a granicą miasta.