Testowany Urbino 12 electric jest bogato wyposażony w funkcje, które wspierają pracę kierowcy, a jednocześnie wpływają na komfort jazdy pasażerów. Ma baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 500 kWh. Ładowanie pojazdu może odbywać się zarówno poprzez złącze plug-in, jak i z użyciem pantografu.
W autobusie wykorzystano nowoczesne oświetlenie LED oraz wydajną klimatyzację. System akustyczny AVAS imituje dźwięk silnika spalinowego przy niskich prędkościach, informując o nadjeżdżającym pojeździe. Kierowca ma do dyspozycji wygodną zamkniętą kabinę z wysokimi szybami. W autobusie zamontowany został system MobilEye Shield+, który ostrzega prowadzącego, gdy w tzw. martwych polach widzenia pojawi się rowerzysta, pieszy lub motocyklista.
Dla krakowskiego MPK bardzo ważna jest opinia pasażerów podróżujących tym autobusem. Dlatego prosi o wypełnianie ankiet dostępnych wewnątrz testowanego pojazdu oraz dzielenie się opiniami na portalach społecznościowych: Facebooku i Twitterze.