Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Na tę chwilę krakowianie czekali od miesięcy. Dwie ważne komunikacyjnie arterie miasta zostają oddane do użytku. Trasą Wolbromską można było pojechać już przed świętami. Teraz udostępniana jest al. 29 Listopada.

Rozbudowa al. 29 Listopada to druga co do wielkości i ważności inwestycja w północnej części Krakowa.

Trasa Wolbromska będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, którą buduje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki niej powstała droga wylotowa i wjazdowa od północnej strony miasta alternatywna wobec ul. Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada.

Rozbudowa al. 29 Listopada to druga co do wielkości i ważności inwestycja w północnej części Krakowa. Roboty w terenie rozpoczęły się jesienią 2020 r. Wylotówka na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km została rozbudowana do dwóch jezdni, mających po dwa pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. W trakcie prac wzniesiono dwa wiadukty kolejowe, przerobiono skrzyżowania, powstały nowe chodniki, ścieżki rowerowe i ekrany akustyczne.

– Chcemy, aby nowa wylotówka na północ została przekazana użytkownikom ze wszystkimi jej elementami: jezdniami, chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Dlatego rozbudowana al. 29 Listopada jest udostępniana teraz, pomiędzy Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem. Wcześniej udało się otworzyć Trasę Wolbromską – mówi Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Przed Nowym Rokiem wykonawca musiał jeszcze ułożyć ostatnie brakujące warstwy asfaltu, wymalować oznakowanie poziome, dokończyć prace na chodnikach i trasach rowerowych. Zamontowane zostało też oznakowanie pionowe oraz sygnalizacja świetlna.

Źródła: Strefa Miast