Dobiega końca największa i najważniejsza inwestycja w północnej części Krakowa. Początek 5-kilometrowej trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju znajduje przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, Doktora Twardego i Wybickiego. Stąd poprowadzono ją na północ do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci na wschód i pojedzie wzdłuż ul. Pachońskiego i Siewnej. W rejonie ul. Bociana torowisko znów podąża na północ w kierunku ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio przy niej znajdzie się wielopoziomowy parking P+R. Podczas budowy trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej na ul. Opolskiej powstał dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m, przez który tramwaje szybko i bezkolizyjnie dotrą z północnych osiedli do centrum miasta.
Po pracach budowlanych przyszedł czas na zieleń. Przy trasie zostanie posadzonych prawie 3,5 tys. drzew i 40 tys. krzewów. Nieopodal pętli na Górce Narodowej w rejonie ul. Węgrzeckiej powstanie kolejny Park Krakowian. Warto podkreślić, że wszędzie tam, gdzie było to możliwe ze względów technologicznych, pojawiło się zielone torowisko. W sumie rozchodnikiem obsadzono ok. 60 proc. trasy. Dojdą do tego zielone dachy wiat przystankowych, część z nich już wykonano.
Trasa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej powstaje przy znacznym dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Są to środki z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Inwestycja dostała także dofinansowanie rządowe przyznane gminie Kraków w ramach przygotowań do igrzysk europejskich.