Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Ponad 2 tys. wydarzeń, 5 mln gości, rozpoznawalność nie tylko w Krakowie, ale i na całym świecie. Tauron Arena Kraków zaprasza do udziału w konkursie na sponsora tytularnego największej hali widowiskowo-sportowej w Polsce. Pod koniec stycznia 2024 r. kończy się czteroletnia umowa z obecnym sponsorem krakowskiej Areny – firmą Tauron Polska Energia. Czy to czas na zmianę nazwy obiektu?

Krakowska arena daje sponsorowi tytularnemu bardzo wiele możliwości wizerunkowej ekspozycji marki.

Ogłoszony właśnie konkurs ma wyłonić sponsora hali na co najmniej kolejne trzy lata. Chęć uczestnictwa w konkursie firmy mogą zgłaszać do 30 czerwca br. A jest o co walczyć! Jak podaje spółka Arena Kraków SA, według danych przekazanych przez Instytut Monitorowania Mediów, podczas ostatnich 7 lat wartość ekwiwalentu reklamowego publikacji w prasie, radiu, telewizji i internecie, dotyczących Areny Kraków, wyniosła ponad 565 mln zł!

– Arena Kraków SA ma zaszczyt zarządzać największą halą widowiskowo-sportową w Polsce już od dziewięciu lat. W tym czasie, dzięki staraniom i zaangażowaniu całego zespołu, Tauron Arena Kraków stała się liderem na rynku krajowym, wśród tego typu obiektów, zarówno jeśli chodzi o liczbę, jak i skalę organizowanych wydarzeń – mówi Małgorzata Marcińska, prezes zarządu Areny Kraków SA.

Zarówno ogromna hala, jak i teren wokół niej, stały się przestrzenią, która łączy w sobie sport, kulturę, rozrywkę oraz biznes. Na koncerty międzynarodowych gwiazd, takich jak: Michael Buble, 50 Cent, Backstreet Boys, Zaz, The Cure, Hans Zimmer, Robbie Williams czy Andrea Bocelli przyjeżdżają fani z całego świata. Miłośnicy muzyki, sportu i kultury wypełniają halę do ostatniego miejsca, a jest ich sporo, bo aż 22 000!

– Zależy nam na utrzymaniu pozycji obiektu w Polsce oraz na ciągłym wzmacnianiu międzynarodowego znaczenia areny. Chcemy to robić wspólnie z wizerunkowym i biznesowym partnerem jakim jest sponsor tytularny obiektu – podkreśla Marcińska.

Czy to się opłaca? Prawa sponsora tytularnego

Krakowska arena daje sponsorowi tytularnemu bardzo wiele możliwości wizerunkowej ekspozycji marki. Nazwa sponsora jest prezentowana jednocześnie tysiącom osób na różnych etapach realizacji wydarzeń. Sponsor otrzymuje prawo do ekspozycji nazwy wewnątrz i na zewnątrz obiektu.

Dzięki połączeniu nazwy firmy z nazwą obiektu, sponsor jest widoczny cały czas w kontekście wszystkich organizowanych w hali wydarzeń. Otrzymuje też prawo do współtworzenia logotypu z uwzględnieniem własnej marki. W ten sposób powstaje nowa wspólna marka obiektu oraz sponsora, która ma wpływ na pozostałe elementy identyfikacji wizualnej obiektu. Do wymagań sponsora w zakresie nazwy i elementów graficznych dostosowywana jest strona internetowa obiektu oraz wszelkie materiały promocyjne.

Warunki konkursu

Konkurs jest dwuetapowy. Pierwszy etap obejmuje składanie ofert, negocjacje z uczestnikami konkursu oraz wybór najkorzystniejszej oferty. Drugi etap obejmuje negocjacje z wybranym uczestnikiem w celu ustalenia ostatecznych warunków umowy.

Dodatkowe informacje dotyczące postępowania konkursowego zawarto w regulaminie dostępnym na stronie internetowej bip.krakow.pl.

Oferty konkursowe można składać pisemnie na adres Areny Kraków SA (ul. Stanisława Lema 7, 31-571 Kraków) lub mailowo na adres: konkurs@arenakrakow.pl, w terminie do 30 czerwca 2023 r.

Źródła: Strefa Miast