Tunel umożliwi pieszym bezpieczne przejście, a rowerzystom przejazd pod magistralą kolejową oraz torami tramwajowymi i jezdnią ul. Zakopiańskiej. Wstępne opracowania studyjne dopuszczają kilka wersji rozwiązań technicznych. Zgodnie z założeniem, tunel będzie miał ok. 5 m szerokości. Mają do niego prowadzić trzy wejścia: po wschodniej stronie linii kolejowej, pomiędzy torami a ul. Zakopiańską i po zachodniej stronie Zakopiańskiej, w okolicy budynku ZUS.
Stające do przetargu firmy mają opracować wielowariantową i wielobranżową koncepcję tunelu pieszo-rowerowego. Wykonawca ma przedstawić dwa warianty podziemnego połączenia pod torami i ul. Zakopiańską. Musi także zaproponować, w jaki sposób powiązać tunel z istniejącą infrastrukturą pieszą i rowerową zarówno po stronie wschodniej, jak i zachodniej. Na koniec powinien wskazać, który wariant preferuje i będzie chciał zrealizować.
Na tej podstawie ZIM będzie mógł określić, jaki będzie zakres prac, ile budowa będzie kosztować i jak długo potrwa. Zgodnie ze specyfikacją przetargową, wyłoniony wykonawca na realizację zadania będzie miał 6 miesięcy od podpisania umowy.