Zaszły zmiany w funkcjonowaniu przystanków. Dotychczasowy przystanek o nazwie Belwederczyków został zastąpiony przez nowy Górka Narodowa P+R, który znajduje się w obrębie pętli autobusowo-tramwajowej oraz skrzyżowania al. 29 Listopada z ul. Papierni Prądnickich. Przystanek Banacha rozszerzono, aż do słupków ustawionych na wylotach nowego skrzyżowania al. 29 Listopada z ul. Banacha.
Postały nowe przystanki dla linii aglomeracyjnych. Jeden z nich, Węgrzce Warszawska, znajduje się pomiędzy przystankami Węgrzce A1 i Bibice Na Czekaj. Drugi Witkowicka powstał na al. 29 Listopada przy skrzyżowaniu z ul. Witkowicką. To ostatni przystanek w I strefie taryfowej. Po jego uruchomieniu zlikwidowany został przystanek Węgrzce Trzecia Góra.
Wprowadzono zmiany w kursowaniu linii tramwajowych. Po nowej wydłużonej do Górki Narodowej P+R trasie kurują linie: 18 z Czerwonych Maków P+R i 50 z Borka Fałęckiego. Wydłużoną trasę będzie też miała linia 69 Nowy Bieżanów P+R – Górka Narodowa, z tym, że ta zmiana nastąpi od nocy z 12 na 13 stycznia. Trasa autobusowej linii nocnej 669 pozostaje bez zmian.
Inaczej będą jeździć niektóre autobusy. Linie 217, 247, 257, 277, 280 kursują po nowych skróconych trasach z miejscowości poza Krakowem do Górki Narodowej P+R. 307 zatrzymuje się dodatkowo na przystankach Górka Narodowa P+R, Witkowicka i Węgrzce Warszawska, a 917 na przystankach Banacha, Górka Narodowa P+R, Witkowicka oraz Węgrzce Warszawska. Linia 503 ma nową stałą trasę z Nowego Bieżanowa Południe do Górki Narodowej.
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie informuje, że uruchomienie parkingu P+R jest planowane na 12 stycznia. Na dwóch poziomach będzie tam ok. 460 miejsc postojowych, w tym wydzielone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami i do ładowania samochodów elektrycznych.
Szczegółowe informacje dotyczące obsługi poszczególnych przystanków i zasady zachowania ważności biletów znajdują się na stronie internetowej: ztp.krakow.pl.