Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic wywołuje żywe reakcje mieszkańców Krakowa, co było widoczne podczas czerwcowej serii spotkań na ten temat. Zgodnie z deklaracjami prezydenta miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego, wykonawca – wspólnie z jednostkami zaangażowanymi w projekt – przeanalizował postulaty mieszkańców. Znamy wyniki tych analiz.

Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic wywołuje żywe reakcje mieszkańców Krakowa

Zaakceptowano możliwość skrócenia dodatkowego pasa ruchu w rejonie ul. Sadzawki, wskazując jednocześnie, że długość podziału pasów ruchu na pasy do ruchu w lewo/na wprost oraz prawo/na wprost zostanie dostosowana do prognozowanego natężenia ruchu.

Zaakceptowano przedstawione rozwiązanie w zakresie przebiegu chodnika bezpośrednio przy krawędzi ul. Meissnera.

W związku z wprowadzeniem zmiany z postulatu 2 zostało wygospodarowane miejsce do wprowadzenia dodatkowych nasadzeń zieleni.

Postulat wyniesienia ścieżki rowerowej i chodnika względem jezdni zachodniej ul. Lublańskiej wymaga analizy powiązania wysokościowego terenów przyległych, by uniknąć skarpowania terenu i podcięcia bryły korzeniowej drzew. Rozwiązanie będzie uzgodnione ostatecznie po przedstawieniu rozwiązań projektowych.

Postulat został zaakceptowany.

Postulowany zakres prac znajduje się poza przedmiotem inwestycji. Wykonawca potwierdził, że na czas budowy wykona prawoskręt z ul. Dobrego Pasterza w ul. Bora-Komorowskiego jako rozwiązanie tymczasowe.

Zakres remontu ul. Aliny i ul. Brzechwy jest poza przedmiotem inwestycji, łącznik pomiędzy ul. Jana Brzechwy a ul. Krzesławicką nie będzie otwierany.

W celu ochrony większej liczby drzew zmieniono przebieg ścieżki rowerowej przy skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Wietnamu.

Zostanie zmieniony przebieg ścieżki rowerowej i chodnika przy skarpie w rejonie ul. Pszona, co wymaga przeprojektowania m.in. infrastruktury telekomunikacyjnej, a także opracowania nowego projektu ścian oporowych.

Prace są prowadzone na bieżąco.

Postanowiono, że ekrany na odcinku ul. Lublańskiej od ronda Barei zostaną wykonane zgodnie z zapisami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wydanej w 2017 r.

Źródła: Strefa Miast