Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Trwa remont mostu Dębnickiego w Krakowie. Co ważne, ruch na nim jest utrzymany. Kierowcy mają do dyspozycji po pasie w każdą stronę, a piesi i rowerzyści chodnik z jednej strony. Urzędnicy miejscy zachęcają do korzystania z komunikacji miejskiej. Przejazd autobusem w tej części miasta będzie szybszy niż samochodem.

Remont mostu potrwa w sumie 5 miesięcy, ale największe zmiany w organizacji ruchu drogowego są zaplanowane na ok. 3,5 miesiąca.

Remont mostu potrwa w sumie 5 miesięcy, ale największe zmiany w organizacji ruchu drogowego są zaplanowane na ok. 3,5 miesiąca. Niestety, po przeprowadzonych w terenie wizjach z udziałem pełniącego nadzór projektanta okazało się, że most jest w gorszym stanie niż przypuszczano.

– Musimy zmodyfikować założenia projektu i niestety opóźnić termin ukończenia prac – mówią przedstawiciele wykonawcy.

Trzeba zmodyfikować wsporniki chodnikowe na moście i dojazdach, wpusty mostowe, krawężniki oraz wymienić balustrady. Pierwotnie zakładano wyprostowanie i podwyższenie istniejących balustrad. Jednak, aby uzyskać wymagane spadki chodnika, konieczne byłoby dodatkowe ich podwyższenie, co wyglądałoby nieestetycznie. Równolegle prowadzone są prace pod mostem, na szerokości bulwarów, gdzie m.in. zabezpiecza się przed korozją stalowe dźwigary, konserwuje łożyska i wymienia kamienną okładzinę przyczółków.

Ponieważ trzeba zmodyfikować projekt, a potem czekać na dostawę niezbędnych materiałów, wykonawca przedstawił nowy harmonogram. Zakłada on, że pierwszy etap remontu (od strony Salwatora) zakończy się 23 września. Dodatkowo wydłużono godziny prac remontowych. Teraz od poniedziałku do piątku robotnicy będą schodzić z mostu o godz. 20.00, a w weekendy o godz. 18.00. WOS

Nowy harmonogram prac

Do 3 września:

• wykonanie izolacji płyty pomostowej

• wykonanie nawierzchni żywicznej chodników

• montaż stalowych barier energochłonnych

• montaż/naprawa balustrad

• montaż latarni

Od 4 września do 23 września:

• ułożenie drenów podłużnych

• wykonanie warstwy wiążącej oraz ścieralnej nawierzchni asfaltowej jezdni

Źródła: Strefa Miast