Dotychczas w Polsce działały wyłącznie miejskie wypożyczalnie rowerów na godziny, jednak inwazja hulajnóg spowodowała odwrót chętnych do korzystania z nich. W dodatku tego rodzaju inwestycje są dość kosztowne, podobnie, jak i utrzymanie całej infrastruktury związanej z wypożyczaniem. Stąd pomysł, by rowery wypożyczać na dłużej. W LajkBajk wypożyczenie w miesięcznym abonamencie tradycyjnego roweru ma kosztować 29 zł, elektrycznego 79 zł.
W przetargu ogłoszonym przez miasto na dostawę rowerów elektrycznych wystartowały dwa przedsiębiorstwa. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Art & Bikes Maria Przedpełska-Najder z Torunia. Zwycięski rower kosztuje 10 454 zł brutto. Jest wyposażony w siedmiobiegową przerzutkę planetarną, co zapewnia większą trwałość, bo ukryte w piaście biegi są chronione przed warunkami zewnętrznymi. Okres gwarancji na rowery i akcesoria wynosi 48 miesięcy.
Jeśli nie zostanie złożone odwołanie od wyniku przetargu, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie będzie mógł podpisać umowę. Rowery dojadą do Krakowa najpóźniej 120 dni po jej zawarciu. Co ważne, ZTP ma możliwość skorzystania z prawa do zakupu kolejnych 100–250 rowerów od tego samego producenta w tej samej cenie.